06

تیر

1405


اجتماعی

18 آذر 1399 13:13 0 کامنت

نوری گفت: در طرح شهید سلیمانی همه بخش‌های خصوصی و دولتی فعال هستند و ارائه خدمات به مردم در اماکن قرنطینه رایگان است.

به گزارش صبح ساحل؛ محمد نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و با کاهش میزان تماس‌های مردم با اورژانس عملیات‌های سازمان اورژانس کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: اگر مردم دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند شرایط به زمان قبل از اعمال محدودیت‌ها باز می‌گردد، تمام بخش‌های دولتی به کمک طرح شهید سلیمانی آمده اند. در حال حاضر برخی از افراد نیازمند محیطی برای قرنطینه هستند که ما این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده‌ایم.

نوری گفت: بر اساس نیاز هر شهر تمهیدات لازم اندیشیده شده و طرح حاج قاسم سلیمانی برای مدیریت بهتر بیماران کرونایی است. اگر پیک جدیدی در جامعه ایجاد شود ما با آمادگی کامل به مقابله با این بیماری می‌پردازیم.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی همه بخش‌های خصوصی و دولتی فعال هستند و ارائه خدمات به مردم در اماکن قرنطینه رایگان است. هتل‌ها و مسافرخانه‌ها امکانات خود را در اختیار ما گذاشته و تخفیفات لازم را به ما داده‌اند. 

او افزود: خدمات فوریت‌های پزشکی در طرح حاج قاسم سلیمانی طی دو تیپ خدمتی انجام می‌شود. علاوه بر اینکه افراد شناسایی شده توسط اورژانس به محل قرنطینه منتقل خواهند شد، اگر بیماری افراد حاضر در قرنطینه شدت پیدا کرد یا دچار مشکلات حاد دیگر شدند توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل می‌شوند. در صورتیکه حجم کار افزایش پیدا کند از آمبولانس‌های خصوصی استفاده خواهیم کرد، زیرا آن‌ها نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوری گفت: در حال حاضر ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس آماده فعالیت‌ هستند و بالغ بر ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور داریم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر وضعیت اورژانس ریلی در طرح شهید سلیمانی، گفت: در طرح شهید سلیمانی از همه امکانات اورژانس استفاده می‌شود، اما بعید است که نیازمنداستفاده از بالگرد‌های اورژانس هوایی باشیم. مناطق قرنطینه در نزدیکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند تا در زمان کوتاه بیماران به بیمارستان منتقل شوند.

او افزود: آموزش‌های لازم به مهمانداران در خصوص ارائه خدمات اولیه پزشکی به بیماران در قطار داده شده است و در صورت نیاز به صورت تلفنی راهنمایی خواهند شد. پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مهم قطار راه اندازی شده است.

نوری با اشاره به اینکه در ابتدا قرار نبود اورژانس به داخل قطار برود، ادامه داد: استقرار پزشک در داخل قطار منوط به تصمیم شرکت راه آهن است.

او بیان کرد: تعداد زیادی از همکاران ما با ابتلا به کرونا از چرخه خدمت خارج شده‌اند و هشت نفر از همکاران در راه خدمت به مبتلایان به کرونا به شهادت رسیده‌اند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور تاکید کرد: در سال گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ماموریت توسط اورژانس در سراسر کشور انجام شده است و احتمال دارد به دلیل شیوع کرونا در کشور این تعداد ماموریت در سال جاری افزایش داشته باشد.

نوری گفت: در استخدام جدید نیرو‌های وزارت بهداشت بالغ بر یک هزار نیروی پیش بیمارستانی جذب خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه ها (0)
img
img

آمادگی فرودگاه‌ها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید

بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵

پیام تیم ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال

صحن علنی مجلس هفته پس از تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب برگزار می‌شود

بانک مرکزی: سود بانکی 40 درصدی صحت ندارد

چرا واریزی برخی بازنشستگان کمتر از مبلغ خالص پرداختی فیش خرداد است؟

زلزله ونزوئلا؛ چهار درس برای ساختمان‌های ایران

پیش‌بینی ورود نزدیک به 2 میلیون خودرو به تهران در روز مراسم تشییع رهبر شهید

پاسخ به یک پرسش مردمی؛ چرا سهمیه کارت سوخت چند لیتر کمتر ثبت می‌شود؟

بیانیه وزارت خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

آبونمان ماهانه تلفن ثابت ۴۵درصد افزایش یافت

پیش‌بینی حضور ۱۸ تا ۳۵ میلیون نفر در مراسم تشییع رهبر شهید

ناپایداری جوی در خلیج فارس

مرکز آمار ایران نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد

img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید