سلامت
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک بهترین راه جلوگیری از آلوده شده به ویروس کرونا است، گفت: اسکناسهای آلوده به کرونا از ۶ تا ۱۲ ساعت احتمال انتقال این ویروس به افراد سالم را دارند.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک بهترین راه جلوگیری از آلوده شده به ویروس کرونا است، گفت: اسکناسهای آلوده به کرونا از ۶ تا ۱۲ ساعت احتمال انتقال این ویروس به افراد سالم را دارند.
به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایرنا، مسعود مردانی در پاسخ به این سوال که آیا تبادل کاغذ و اوراق بهادار بین بانک ها و دستگاههایی که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارند تا چه میزان احتمال انتقال ویروس کرونا به افراد سالم را دارند، افزود: اشیاء و سطوح یا تبادل کاغذ یا اوراق بهادار بین مردم راه عمده محسوب نمی شوند اما هر گونه احتمال انتقال بیماری دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه برای جلوگیری و کاهش احتمالی انتقال ویروس کرونا از طریق اسکناس یکی از کشورهای خارجی اقدام به ضدعفونی کردن اسکناس های خود کرد اما این روش راه مناسبی به نظر نمی رسید، گفت: هر شی که آلوده به ویروس کرونا باشد امکان انتقال این بیماری را دارد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: بر اساس جدیدترین دستاوردهای پزشکی در زمینه راههای انتقال ویروس کرونا، ریز قطرات تنفسی معلق در هوا (آئروسل) حتی تا ۱۰۰ مایکرو نیز می توانند سبب انتقال این بیماری شوند.
مردانی با تاکید بر اینکه ریزقطرات تنفسی (ذرات خیلی ریز همانند اسپری) می تواند در هنگام صحبت کردن افراد آلوده به کرونا در هوا منتشر و سبب انتقال به دیگران شود، افزود: بیشترین راه انتقال ویروس کرونا به دیگران به صورت هوابرد انجام می گیرد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص استفاده از شیلد نیز گفت: شیلد و عینک های مناسب در جلوگیری از نفوذ کرونا از طریق چشم حدود ۵۰ درصد تاثیرگذار است و افرادی که در مراکز درمانی و بیمارستانها فعالیت می کنند باید برای جلوگیری از آلودگی از شیلد یا عینک های مناسب را جدی بگیرند.
مردانی با بیان اینکه انسان عاقل آنست که با توجه به شرایط موجود دست های خود را به صورت مکرر با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شست وشو دهد، اظهار داشت: مردم مراقب غذای روباز که در محیط های مختلف عرضه می شود باشند زیرا اینگونه مواد غذایی در صورت آلودگی احتمال انتقال ویروس کرونا را نیز دارد.
این پزشک متخصص همچنین با تاکید بر رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی از سوی مردم گفت: پمپ بنزین، بیمارستان، مهمانی های خانوادگی، جشن های نامزدی، عروسی و تولد و هر مکانی که احتمال تجمع مردم در آن وجود دارد از آلوده ترین مکان ها به شمار می رود که مردم باید حساسیت بیشتری برای مراقبت از خود در اینگونه مکان ها نشان دهند.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به اجرای طرح محدودیت کسب و کار که با هدف کاهش تردد برای کنترل بیماری کرونا از روز سه شنبه آغاز شد، گفت: به رغم اینکه اجرای طرح ملی مقابله با کرونا برای کاهش تردد عملیاتی شد، من حدود ساعت ۱۸ مدت ها در ترافیک شهری گرفتار شدم که این موضوع بیانگر این است که اجرای این طرح تغییری در رفتار مردم ایجاد نکرده است.
مردانی با تاکید بر اینکه بهترین راه مقابله با کرونا تعطیلی دو الی سه هفته ای همه دستگاههای دولتی و غیره است، گفت: در خصوص تعطیلی دو یا سه هفته ای همه دستگاههای دولتی و غیره در تهران و شهرهای بزرگ به صورت کامل به دولت پیشنهاد داده ایم زیرا تنها راه کنترل و قطع زنجیره ویروس کرونا با این روش محقق خواهد شد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا نیز که شرایطی همانند ایران را داشتند اما با تعطیلی همه دستگاه های خود توانستند گام های خوبی در کاهش و کنترل این بیماری بردارند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟