جنوب کشور
مدیر عامل شرکت آبفای شیراز با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب طی ماههای پس از شیوع کروناویروس در حوزه استحفاظی این شرکت، تاکید کرد که اگر پروژههای توسعه ای و بهینه سازی اجرایی نشده بود، اکنون با مشکلات عدیده ای در زمینه تامین آب مواجه بودیم.
مدیر عامل شرکت آبفای شیراز با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب طی ماههای پس از شیوع کروناویروس در حوزه استحفاظی این شرکت، تاکید کرد که اگر پروژههای توسعه ای و بهینه سازی اجرایی نشده بود، اکنون با مشکلات عدیده ای در زمینه تامین آب مواجه بودیم.
به گزارش صبح ساحل ، بهمن بهروزی با بیان اینکه، بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب و خط دوم آبرسانی، اقداماتی تاثیرگذار بود که منجر به رفع بخشی از مشکلات تامین آب و ایجاد زیرساخت جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب را فراهم کرد، گفت: بهره برداری از خط دوم انتقال آب به شیراز، منجر به کاهش قابل توجه مشکلات در زمینه تامین آب شد.
او با تاکید براینکه هنوز در زیرساختها نظیر خطوط آبرسانی و مخازن ذخیره آب، کمبودهایی وجود دارد که بخشی از کم آبی به این زیرساخت ها مربوط است، خاطرنشان کرد که سال گذشته با ۱۰۰ تانکر آبرسانی انجام می شد اما امسال شاهد کاهش این نیاز هستیم و تنها در مواردی معدود، نیاز به آبرسانی با تانکر هستیم.
بهروزی با اشاره به لزوم بهینه سازی شبکه توزیع آب، گفت: بعضا انتقاداتی مطرح می شود که چرا در نقاطی نظیر شمالغرب شیراز کمبود آب وجود ندارد اما در نقاط جنوبی و شرقی این شهر، مشکل تامین آب دیده می شود، در حالیکه اکثر منابع تامین آب شرب شیراز در شمال و شمالغرب این شهرستان واقع شده است.
او ضمن یادآوری اینکه مجری طرح خط دوم آبرسانی شیراز، شرکت آب منطقه ای فارس است، گفت: این طرح بعد از حدود ۱۰ سال به بهره برداری رسید و در فاز اول، ۷۵۰ لیتر آب در محل مخزن دوکوهک، تحویل آبفا شیراز می شود؛ حال آنکه برای تکمیل این پروژه نیاز به اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال هستیم تا امکان تامین ۳ هزار لیتر آب وجود داشته باشد.
بهروزی با تاکید براینکه اجرای این پروژه بخش اعظمی از مشکلات تامین آب شرب شیراز را مرتفع کرده است، کامل شدن این پروژه را منجر به رفع کامل نیاز آبی شهرستان شیراز دانست و با بیان اینکه هر سال حدود ۲۵ هزار مشترک جدید به این شرکت اضافه می شود، گفت: تلاش می کنیم که با بهسازی مخازن موجود و ایجاد مخازن جدید و رفع ایرادات خطوط انتقال، زمینه تامین آب مطلوب و پایدار را فراهم کنیم.
او با بیان اینکه اکنون ضریب نفوذ دریافت خدمات در تامین آب در شیراز ١٠٠ درصد و ضریب نفوذ خدمات فاضلاب ۵٨ درصد است، در شیراز بالغ بر ٧۵۶ هزار مشترک تحت پوشش این شرکت قرار دارند و تاکنون بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر نیز خط انتقال فاضلاب اجرا شده است.
بهروزی یکی از اقدامات شاخص آبفای شیراز را بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب دانست و گفت: هم اینک شیراز در زمینه تصفیه ضریب نفوذی ۵۰ درصدی و در زمینه شبکه جمع آوری ۸۷ درصدی دارد حال آنکه میانگین شهرهای کشور ۳۰ درصد است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک