جنوب کشور
رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک گفت: هرساله در فصل بهار تعدادی از کشتیهای صیادی ترال جهت صید آبزیان به صورت غیرقانونی وارد آبهای زیر ۱۲ مایل ساحلی این شهرستان میشوند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک گفت: هرساله در فصل بهار تعدادی از کشتیهای صیادی ترال جهت صید آبزیان به صورت غیرقانونی وارد آبهای زیر ۱۲ مایل ساحلی این شهرستان میشوند که با توجه به اینکه فعالیت صیادی شناورهای مذکور در محدوده آبهای ساحلی ممنوع است در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام میشود.
به گزارش صبح ساحل، حسن ذاتی کیخا روز شنبه گفت: صید ترال بواسطه اثرات منفی بر اکوسیستمهای آبی و تنوع زیستی بسیار بحث برانگیز است، صید به روش مذکور به دلیل استفاده از ادوات سنگین ماهیگیری تخریبهایی در مقیاس بزرگ در کف دریاها ایجاد میکند که از آن جمله میتوان به شکستن مرجانها و خسارت به زیستگاه و حذف جلبکهای دریایی اشاره کرد. وی گفت: همچنین رسوبات بستر را برهم میزند که این اثرات باعث کاهش تنوع گونهها و تغییرات زیستمحیطی به سمت رشد موجودات زنده فرصت طلب میشود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک افزود: در این روش به دلیل اینکه یک نوع صید غیر گزینشی بوده سبب جارو کردن هر نوع ماهی و آبزیان میشود و در هربار عملیات صیادی قسمتی از صید بیمصرف بوده که به عنوان صید ضمنی، مورد استفاده قرار نمیگیرد.وی بیان کرد: برخی از گونههایی که بهعنوان صید ضمنی گرفتار میشوند نیز بهطور تصادفی توسط فرآیند ترال کشته میشوند.کیخا ادامه داد: گونههایی که به این صورت صید میشوند معمولا ممکن است شامل گونههای با ارزشی مانند دلفینها، لاکپشتهای دریایی، کوسهها و همچنین گونههای صید ممنوع یا نابالغ باشد.
وی در خصوص تاثیر اینگونه صید در آبهای ساحلی بر معیشت صیادان محلی گفت: از آنجاییکه معیشت صیادان محلی وابسته به صید و صیادی در آبهای ساحلی است، با کاهش ذخایر آبزیان ضمن حذف معیشت این قشر زحمتکش و ایجاد تبعات اجتماعی مانند بیکاری و مهاجرت موجب اعتراضات مردمی در منطقه شده است.رییس اداره محیط زیست کنارک ادامه داد: از این رو به استناد ماده ۱۰ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی در راستای حفظ محیط زیست و حمایت از صیادان آبهای ساحلی فعالیت شناورهای مذکور در محدوده آبهای ساحلی ممنوع بوده و با دستور قاطع و پیگیری دادستان شهرستان به منظور بهرهبرداری پایدار صیادان محلی از ادامه فعالیت کشتیها جلوگیری میشود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهرستان نیز اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گشت زنیهای خود در مناطق و طبیعت مهرستان ۲ نفر شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار ۲ خرگوش وحشی کرده بودند را شناسایی و دستگیر کرد.الهی بخش کرد گفت: ۲ نفر متخلف دستگیر شده به همراه سایر مستندات به مقام قضایی شهرستان جهت پیگیری موضوع تحویل داده شدند.
منبع:ایرنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک