جنوب کشور
رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: راسک با دماهای ۴۴.۷ و ۴۹.۴ درجه سلسیوس در فروردین و اردیبهشت ۶۰ سال گذشته رکورددار بالاترین دمای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی کشور بود.
رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: راسک با دماهای ۴۴.۷ و ۴۹.۴ درجه سلسیوس در فروردین و اردیبهشت ۶۰ سال گذشته رکورددار بالاترین دمای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی کشور بود.
به گزارش صبح ساحل، الهبخش ریگی روز سه شنبه گفت: دمای هوای راسک به عنوان رکورددار گرمترین روزهای فروردین و اردیبهشت کشور امسال بیش از پنج درجه سلسیوس کاهش یافته است.وی افزود: بر خلاف این شرایط امسال بیشینه دمای مطلق این شهر در فروردین و اردیبهشت به ترتیب به ۳۹.۲ و ۴۳.۸ درجه سلسیوس رسید که بیش از پنج درجه خنکتر از گذشته است.رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این موضوع در حالیست که فروردین سال گذشته حداقل ۶ روز دمای هوا این شهر به ۴۰ درجه و بیشتر از آن رسید، اما امسال حتی یک روز هم دمای این ماه به ۴۰ درجه سلسیوس نرسیده است.
ریگی ادامه داد: با وجود این شرایط راسک حداقل ۱۰ روز در فروردین و اردیبهشت گرمترین شهر کشور بوده است.وی با بیان اینکه فروردین امسال دمای هوای استان های کشور بین یک تا سه درجه خنکتر از نرمال بوده است، خاطر نشان کرد: بر اساس خروجی مدل های بلند مدت هواشناسی انتظار می رود میانگین دمای استان در سه ماه آتی حدود نیم درجه گرمتر از نرمال باشد.ریگی تصریح کرد: به طور میانگین دمای هوای سیستان و بلوچستان در تابستان حدود ۳۰ درجه سلیسوس است.
راسک مرکز شهرستان راسک از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۴۹۸ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.
منبع:ایرنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند