جنوب کشور
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷ هزار و ۹۷۶ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان پارسال تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷ هزار و ۹۷۶ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان پارسال تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.
به گزارش صبح ساحل،امانالله طوقی روز شنبه گفت: ۲۲ هزار و ۲۰۸ هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۱۵ هزار و ۷۶۸ هکتار علیه پوره ملخ سمپاشی شده است.
وی با بیان اینکه مبارزه با ملخ صحرایی در سراسر سیستان و بلوچستان در حال انجام است، افزود: شهرستانهای سرباز با ۶ هزار و ۳۶۰ هکتار، قصرقند با پنج هزار و ۴۹۶ هکتار، نیکشهر با چهار هزار و ۹۴۰ هکتار، کنارک با پنج هزار و ۷۲۰ هکتار و ایرانشهر با پنج هزار و ۵۷۶ هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان را تشکیل میدهند.سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مقابله جدی با این آفت ضروریست.وی تاکید کرد: بارندگیها و گرمای هوا شرایط را برای افزایش جمعیت ملخ هایی که قبلا موفق به تخم ریزی شدهاند فراهم کرده است.
طوقی با اشاره به افزایش ریزشهای ملخ صحرایی در استان از همه مسوولان خواست با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی که به عنوان مدافعان امنیت غذایی مشغول انجام وظیفه هستند همکاری بیشتری در تأمین خودرو و اعتبار برای تهیه سم و تجهیزات مبارزه داشته باشند.وی اظهارداشت: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان ادامه داد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به استان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیبرسانی به بخش کشاورزی شد.
ملخهای صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علفهای هرز را میخورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز میتواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر میتواند مهاجرت کند.ین نوع از ملخها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینههای مختلف ازجمله جنگلها، باغهای میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین میبرند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز میشوند.
منبع:ایرنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند