اجتماعی
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای پایان سال تحصیلی سناریوهای مختلفی داریم و اگر تعطیلات ادامه داشته باشد، امتحانات مثل سالهای گذشته، در موعد مقرر برگزار میشود و سال تحصیلی به پایان خواهد رسید.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای پایان سال تحصیلی سناریوهای مختلفی داریم و اگر تعطیلات ادامه داشته باشد، امتحانات مثل سالهای گذشته، در موعد مقرر برگزار میشود و سال تحصیلی به پایان خواهد رسید.
به گزارش صبح ساحل، به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رضوان حکیم زاده با اشاره به تلاش معلمانی که داوطلب ضبط برنامههای ویدئویی برای پخش از شبکه آموزش و شبکه دو سیما شدند، اظهار کرد: به دلیل محدودیت رفتوآمد در ایام شیوع کرونا تنها در محدوده شهر تهران و شهرستانهای استان تهران فراخوان دادیم و به همین دلیل نتوانستیم از حضور معلمانی که از سایر شهرها داوطلب شرکت در تدریس تلویزیونی شدند، استفاده کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانشآموزان مناطق محروم و دورافتاده امکان دسترسی به آموزشهای مجازی را ندارند، خاطرنشان کرد: برای مناطق مرزی و عشایری دستورالعملی تهیه شده است که در آن تقسیمبندیهایی صورت گرفته تا آموزش برخی از دانش آموزان که دسترسی به تلویزیون و یا اینترنت ندارند، از طریق راهبران آموزشی انجام گیرد.
وی افزود: در این خصوص برای ضبط برنامههای آموزشی از ظرفیت رادیو و صداوسیما استفاده و بستههای آموزشی تهیه شده است تا جریان آموزش در آن مناطق تداوم پیدا کند.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: دانش آموزان برای حضور در مدرسه و بودن با دوستانشان دلتنگی میکنند چراکه تعطیلات طولانی شده است و این موضوع باعث شده تا به ارزشها و اهمیت مدرسه پی ببرند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه با شروع کلاسهای مجازی، دانش آموزان به محض ورود به شبکه از دلتنگیهایشان گفتهاند، اظهار کرد: دانش آموزان به دلیل رابطه عاطفی که با معلمان و همکلاسیهای خود دارند، از هفته دوم تعطیلات مدارس احساس دلتنگی داشتهاند و پس از این دوران حتماً قدر ارتباطات را بیشتر خواهیم دانست.
وی در پاسخ به این پرسش که بازگشایی مدارس چه زمانی خواهد بود، گفت: وزارت آموزش و پرورش تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است و برای همه ما از جمله ستاد، آنچه اولویت دارد، سلامت دانش آموزان است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این شرایط دو اصل را در نظر دارد، اظهار کرد: اول اینکه در هر شرایطی متناسب با آن از طریق آموزش مجازی، آموزش از رسانه ملی و یا راهبران آموزشی و...آموزش را تداوم بخشیم.
حکیم زاده در ادامه اضافه کرد: اصل دوم اطمینان به خانوادهها است که شرایط طوری فراهم شود که کمبودهای آموزشی و تحصیلی فرزندان آنان برای سال آینده جبران شود. معلمان و مدیران در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و خانوادهها با همکاری خود خواهند توانست شرایطی فراهم کنند تا دانش آموزان از این برنامهها بهتر استفاده کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کرونا تهدیدی بود که برای آموزش و پرورش فرصت شد و پس از بازگشایی مدارس آموزش مجازی فرصت خوبی است که حتماً بهعنوان یادگیری مکمل و یک بستر خوب برای نوآوریهای آموزشی از آن استفاده خواهیم کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: از خانوادهها میخواهم در این مسیر بهعنوان شریک اصلی آموزش و پرورش با ما همکاری کنند تا شرایط بهتری برای آموزش دانش آموزان فراهم کنیم.
منبع:ایرنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
بیل مکانیکی ۳۰۰ میلیارد ریالی قاچاق در هرمزگان توقیف شد
انتقال یارانه تغذیه به کیف پول دانشجویان
آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی
آیین آغاز طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم و کیش در هرمزگان برگزار شد
بحرین مدعی حمله پهپادی و موشکی به این کشور شد
پیام معاون اول رئیسجمهوری به تیم ملی فوتبال
قیمت طلا و سکه امروز افزایش یافت؛ سکه ۱۶۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد
تداوم وقفه در بخشی از خدمات بانک ملی
تمدید مهلت واریز وجه منتخبین طرح فروش ایرانخودرو تا ۱۰ تیر
تورنمنت سه جانبه سهیمه آسیا؛ اعلام اسامی داوران دیدار گلگهر و چادرملو
ثبتنام «خادمین امام شهید» آغاز شد
بندر شهید رجایی، میزبان مرکز لجستیکی قزاقستان میشود
ویرایش حوزه آزمون دستیاری تخصصی از امروز آغاز شد
فروش سایپا دیزل به دلیل اختلال بانکی لغو شد
زمان امتحانات نهایی تغییر نمیکند/ امسال استخدامی نداریم
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید