جنوب کشور
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: از دهه دوم اسفندماه سال گذشته تاکنون با مشارکت کشاورزان ۴هزار هکتار از مزارع علیه بیماری زرد رنگ گندم سمپاشی شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: از دهه دوم اسفندماه سال گذشته تاکنون با مشارکت کشاورزان ۴هزار هکتار از مزارع علیه بیماری زرد رنگ گندم سمپاشی شده است.
به گزارش صبح ساحل،رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان که بمنظور بررسی وضعیت مزارع کشاورزی به سیستان سفرکرده گفت: با توجه به بارش باران بهاری و رطوبت و درجه حرارت مناسب رشد قارچ زنگ زرد در مزارع گندم و جو حوزه سیستان ظاهر شده است.غلام حیدر زورقی افزود: اپیدمی این بیماری با سه عامل درجه حرارت رطوبت وارقام حساس نسبت مستقیم دارد و ارقام محلی سیستان مانند کلک، کراس بولانی جو محلی و سایر ارقام محلی به بیماری حساس بوده که باعث همه گیری آفت شده است.
غلام حیدر زورقی تصریح کرد علیرغم توسعه و ترویج بهرهگیری از ارقام اصلاح شده که مقاومت بیشتری نسبت به این بیماری دارند کشاورزان نسبت به کشت ارقام محلی اقدام کردهاند وهمین امر باعث گسترش این بیماری در منطقه گردید.وی گفت: از دهه دوم اسفندماه سال گذشته تاکنون با مشارکت کشاورزان ۴هزار هکتار از مزارع علیه این بیماری سمپاشی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: خوشبختانه در سال زراعی جاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند وآب گیری مزارع کشاورزان از طرح انتقال آب بالوله، بیش از ۵۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه سیستان به زیرکشت غلات شامل گندم وجو رفته است.زورقی از کشاورزان خواست جهت کسب راهنمایی های کارشناسی برای مبارزه با این بیماری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه نمایند.
منبع:ایسنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک