اجتماعی
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بیش از ۸۵۱ پست موقت در ورودی و خروجی شهرها، ایستگاه قطار و فرودگاه ها برای کنترل مسافرین به کار خود پایان دادند.
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بیش از ۸۵۱ پست موقت در ورودی و خروجی شهرها، ایستگاه قطار و فرودگاه ها برای کنترل مسافرین به کار خود پایان دادند.
به گزارش صبح ساحل، مرتضی سلیمی درباره اجرا طرح غربالگری و تب سنجی در ورودی و خروجی استانها، گفت: با توجه به شرایط حساس و تردد بیش از حد مردم و مسافرین به شهرهای شمالی کشور اجرای طرح غربالگری و تب سنجی در کشور آغاز شد.
وی افزود: در این طرح نیروهای عملیاتی هلال احمر بر اساس وضعیت استانها در بیش از ۸۵۱ پست موقت در ورودی و خروجی شهرها، ایستگاه قطار و فرودگاهها برای کنترل مسافرین و شناسایی افراد مشکوک به کرونا فعالیت کردند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح غربالگری و تب سنجی از ۲۷ اسفندماه به طور ویژه در ۱۳ استان کشور که در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مصوب شده بود، اضافه کرد: با استقرار ۳۹۴ پست موقت که در هر پست ۴ نفر نیروی آموزش دیده از نجات گران، اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی تا پایان روز ۱۴ فروردین اقدام به بررسی سلامت مسافرین و ارجاع افراد مورد نیاز به درمان، به نیروهای بهداشت و درمان شد و این طرح با هماهنگی استانداریها و همکاری دانشگاههای علوم پزشکی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، راهداری و ضابطین قوه قضائیه انجام شد.
وی درباره تعداد افراد کنترل شده در طرح غربالگری و تب سنجی جمعیت هلال احمر، گفت: در طول اجرای طرح ۲۱ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۸۶۱ نفر غربالگری شدند که بیشترین افراد کنترل شده با تعداد یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۷۹۴ نفر مربوط به روز ۷ فروردین ماه با کنترل سرنشینان ۷ میلیون ۷۱۸ هزار و ۸۴ خودرو انجام شد.
به گفته سلیمی، ۱۴ هزار و ۳۰۲ نفر از سرنشینان خودروها که مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفتند دارای علائم تب بالا و مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا بودند که یک هزار و ۶۹۰ نفر با علائم تب بالا و بیماری در روز سوم فروردین ماه به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.
وی با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۹۳۰ نفر در هر روز در پستهای غربالگری و تب سنجی هلال احمر در استانهای مختلف کشور، افزود: در مجموع از ۹۵ هزار و ۳۷۱ نفر روز نیروی امدادی برای اجرای طرح ملی غربالگری و تب سنجی هموطنان با بهکارگیری ۱۵ هزار و ۲۷۸ دستگاه روز خودرو استفاده شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره پستهای فعال در ۱۳ استان ویژه کشور، ۳۹۴ پست غربالگری در استانهای تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان، تاکید کرد: در مجموع ۱۰ میلیون ۶۷۸ هزار و ۳۲ نفر در پستهای غربالگری این ۱۳ استان غربالگری شدند و ۹ هزار و ۵۱۰ نفر از این افراد برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند. به علاوه ۲ هزار و ۳۵۰ نفر روز نیروی امدادی در پستها وظیفه غربالگری و تب سنجی هموطنان را بر عهده داشتند.
منبع:مهر
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟