استاندار هرمزگان از تعدیل نیروی کار ادارات استان تا نیمه فروردین ماه به استناد مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.
استاندار هرمزگان از تعدیل نیروی کار ادارات استان تا نیمه فروردین ماه به استناد مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی عصر سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: به استناد مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ادارات و دستگاههای اجرایی استان هرمزگان نیز همانند کل کشور به جز ارگانهای خدماتی، درمانی و امدادی تا ۱۵ فروردینماه ۹۹ با حداقل ظرفیت نیروی انسانی خود فعالیت خواهند داشت.
وی ادامه داد: تعدیل کارمندان در قالبهای دورکاری، مرخصیهای استعلاجی و استحقاقی خواهد بود و بخش اداری شهرداریها نیز تا ۱۵ فروردینماه با یک سوم ظرفیت پرسنل خود فعالیت خواهند داشت.
وی ابراز داشت: به منظور حفظ سلامتی کانون خانواده، بانوان کارمند ادارات و دستگاههای اجرایی استان هرمزگان می توانند با تشخیص مدیران مجموعه و در صورت امکان دورکاری تا ۱۵ فروردینماه در محل کار حضور نیابند و فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام دهند که البته این مصوبه شامل بانوان کارمند در ارگانهای امدادی و درمانی و بهداشتی نمیگردد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: ادارات و دستگاههای اجرایی استان باید کارهای ضروری را با اتخاذ شیوه های مناسب به ویژه با استفاده از دورکاری و کاهش حضور کارکنان با ارائه مرخصی و نوبت بندی انجام دهند.
همتی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی در استان با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال خواهند بود تا نیازهای مردم به خوبی تامین شود و از مردم نیز میخواهیم برای خرید اقلام مورد نیاز، بیشتر از شیوه های خرید اینترنتی و تلفنی استفاده کنند.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.
کرونا مانند سایر ویروسهای تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماریهای خود ایمنی میتواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.
این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.
سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.
رعایت نکات بهداشتی به ویژه شستشوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در محیط های شلوغ، از اهمیت ویژه ای در قطع شیوع زنجیره انتقال کرونا دارد.
براساس آمارها تا روز چهارم فروردین ماه ۱۵۰ نفر در استان هرمزگان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این شمار ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.
منبع:ایرنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک