اقتصادی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح آخرین وضعیت عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی گفت: علاوه بر رونق چشمگیر تجارت فرآوردههای نفتی در 11ماهه سال جاری، کشتیهای ورودی به این بندر نیز ۱۶درصد افزایش یافته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح آخرین وضعیت عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی گفت: علاوه بر رونق چشمگیر تجارت فرآوردههای نفتی در 11ماهه سال جاری، کشتیهای ورودی به این بندر نیز ۱۶درصد افزایش یافته است.
به گزارش صبح ساحل، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، الهمراد عفیفیپور در این رابطه اظهار داشت: طی دوره زمانی یازده ماهه سال ۹۸، حجمی بالغ بر۷۰ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جابجا شد که در همسنجی با سال پیش، رشد (۳,۷) درصدی داشته است.
وی حجم عملیات جابجایی محمولههای تجاری غیر نفتی را ۴۶ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۳۸۳ تن اعلام کرد و گفت: همچنین، ۲۴ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۸۰۸ تن فرآورده نفتی با افزایش ۵,۵ درصدی تخلیه و بارگیری شد.
صادرات غیرنفتی به ۳۱ میلیون تن رسید
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران به رقم ۳۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۶۲ تن رسید.
این مسؤول از ترانشیپ سه میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۰۸ تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه خبر داد که رشد ۲۱ درصدی داشته است.
ترانزیت غیرنفتی از ۳ میلیون تن فراتر رفت
عفیفیپور از کابوتاژ (کران بری) بیش از ۲۴۸ هزار تن کالای غیرنفتی طی یازده ماه اخیر سخن گفت و افزود: علاوه بر این، سه میلیون و ۲۹۸ هزار تن ترانزیت و همچنین هفت میلیون و ۸۸۷ هزار و ۷۹۴ تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد.
صادرات نفتی ۲۶ درصد افزایش یافت
عفیفیپور در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در زمینه تجارت دریایی فرآورده نفتی، افزود: حجم صادرات اینگونه کالاها به خارج از کشور با ثبت رشد ۲۶,۷ درصدی، از رقم ۸ میلیون و ۵۶۵ هزار تن فراتر رفت.
ترانزیت ۷۷ هزار تن فرآورده نفتی با رشد ۱۰۰درصدی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، ۱۵میلیون و ۵۲۴هزار و ۳۵۷ تن فرآورده نفتی با رشد ۲,۴ درصدی، کابوتاژ(کاربری) و ۷۷ هزار و ۹۱۹ تن نیز ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
ورود ۳۹۰۰ کشتی به بندر و ثبت رشد ۱۶درصدی
وی خاطرنشان کرد: از فروردین سال ۹۸ تا ابتدای اسفند ماه جاری، ۳ هزار و ۹۳۹ فروند شناور در بزرگترین بندر تجاری کشور پهلو گرفت که همسنجی این حجم از تردد شناورهای دریایی با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۱۶,۴درصدی است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، سه هزار و ۹۹ فروند مربوط به کشتیهای با تناژ بالای هزار تن(رشد ۹,۴ درصدی) و ۸۴۰ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن (رشد ۵۲ درصدی) بوده است.
منبع:ایرنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟