شهرستانها
در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در جزیره قشم، مسیر بندر پل به لافت ۴۸ ساعت آینده به طور کامل مسدود می شود و قشموندان و بومیان جزیره فرصت دارند در زمان تعیین شده خودرو خود را به داخل جزیره منتقل کنند.
در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در جزیره قشم، مسیر بندر پل به لافت ۴۸ ساعت آینده به طور کامل مسدود می شود و قشموندان و بومیان جزیره فرصت دارند در زمان تعیین شده خودرو خود را به داخل جزیره منتقل کنند.
به گزارش صبح ساحل، فرماندار قشم روز دوشنبه گفت: پس از مدت مذکور تا ۱۷ فرودین ماه سال آینده قشموندان مجاز به انتقال خودرو به داخل جزیره نیستند.
علیرضا نصری ادامه داد: همچنین هر قشموندی که قصد خروج با خودرو را دارد از این موضوع مطلع میشود تا با آگاهی کامل در خصوص خروج از جزیره تصمیمگیری کند.
وی تصریح کرد: قشموندان میتوانند از مسیر اسکله ذاکری به سرزمین اصلی تردد کنند.
فرماندار قشم افزود: روز گذشته فقط ۱۶۰ خودرو وارد جزیره شده است که همهم آنان سامنان جزیره قشم هستند.
این در حالی است که در روزهای اخیر با توجه به شیوع کویید ۱۹ در سطح کشور و برای جلوگیری از پیشرفت آن در جزیره قشم، محدودیتهای مختلفی در تردد خودروها به قشم اعمال شده است.به طوری که هم اکنون گمرک لافت فقط به ساکنان جزیره قشم اجازه تردد میدهد و هیچگونه مسافری اجازه ورود به قشم را ندارد.
یک شهروند قشم گفت: دیروز(یکشنبه هجدهم اسفندماه جاری) در مسیر ورود به بندر پهل، در یکی از پاسگاههای شهرستان خمیر، از تمام افرادی که بومی استان هرمزگان نبودند، تب سنجی صورت می گرفت.
حسن فریدونی افزود: در بندر پُل گفتند که فقط بومیهای استان هرمزگان که پلاک خودرو آنان در سیستم ثبت باشد، اجازه تردد دارند.
وی که بومی بندرعباس است، ادامه داد: برای تردد همچنین شماره کارت شهروندی و شماره کد ملی در کارت خودرو نیز مطابقت داده میشد.
فریدونی تصریح کرد: بسیاری از بومیان هرمزگانی به دلیل ثبت نبودن پلاک خودروها و یا تطابق نداشتن اسناد، اجازه ورود پیدا نکردند.
وی افزود: ما توانستیم ساعت ۱۸ با آخرین لندینگ کرافت به جزیره قشم وارد شویم و مشاهده کردیم که پس از آن تردد به طور کامل تعطیل شد.
تاکنون ۲۶۲ مورد مشکوک کرونا در بیمارستان های استان هرمزگان پذیرش و بستری شدند که تست کرونای ۳۵ نفر از آنها مثبت بوده است.
از این شمار پنج نفر فوت شده ، ۲۱ نفر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده، ۹ نفر بستری هستند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.
شمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس ۱۵ نفر، قشم هشت، کیش سه، پارسیان دو، بندرلنگه، بستک، حاجی آباد، میناب، رودان و جاسک هر کدام یک نفر است.
منبع:ایرنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
سازمان غذا و دارو درباره شامپوهای غیرمجاز هشدار داد
استخدام ۱۰ کارگر ساده و ۲ راننده تراکتور در بندرعباس
ویژهبرنامههای جامجهانی در صدر توجه مخاطبان
دعوت به همکاری در آزمایشگاه همکار اداره استاندارد بندرعباس
آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه
آمادگی فرودگاهها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید
آمادگی فرودگاهها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا
آخرین فرصت بهرهمندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵
پیام تیم ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال
صحن علنی مجلس هفته پس از تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب برگزار میشود
بانک مرکزی: سود بانکی 40 درصدی صحت ندارد
چرا واریزی برخی بازنشستگان کمتر از مبلغ خالص پرداختی فیش خرداد است؟
زلزله ونزوئلا؛ چهار درس برای ساختمانهای ایران
پیشبینی ورود نزدیک به 2 میلیون خودرو به تهران در روز مراسم تشییع رهبر شهید
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است