جنوب کشور
مدیر جهاد کشاورزی کنارک سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون ۳۰۰هکتار از باغات موز زرآباد که بر اثر سیلاب آسیب دیده بود با همکاری بنیاد برکت، سازمان جهاد کشاورزی و مشارکت کشاورزان کار رسوب برداری این باغات انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی کنارک سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون ۳۰۰هکتار از باغات موز زرآباد که بر اثر سیلاب آسیب دیده بود با همکاری بنیاد برکت، سازمان جهاد کشاورزی و مشارکت کشاورزان کار رسوب برداری این باغات انجام شده است.
به گزارش صبح ساحل، محمد سعید اولیایی روز سه شنبه گفت: در سیل اخیر به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات موز شهرستان کنارک در منطقه زرآباد آسیب جدی وارد شد که تاکنون ۳۰۰ هکتار آن احیای مجدد شده است.وی افزود: هزار هکتار از باغات موز کنارک در اثر هجوم سیلاب و رسوبات به کلی نابود شده که باید کف تراشی و دوباره با آماده سازی زمین وکاشت نهال احیا شود.مدیر جهاد کشاورزی کنارک بیان کرد: تامین نهال موردنیاز احیای باغات بخشی از محل پاجوش موز موجود در منطقه و بخشی نیز از طریق نهال کشت بافتی مراکز تولید نهال تامین خواهد شد و انتظار داریم برای تسریع در امر احیای موزستانهای منطقه زرآباد اعتبارات و امکانات بیشتری در اختیار مجریان بازسازی قرار گیرد.
وی گفت: همچنین با فروکش کردن سیل، ۷۰کیلومتر جاده دسترسی به مزارع و باغات نیز در حال بازسازی است.اولیایی خاطر نشان کرد: تا قبل از سیل اخیر از چهار هزار و ۶۰۹ هکتار باغات شهرستان،چهار هزار هکتار به موزستان اختصاص داشت و سالیانه ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ تن موز از آن برداشت میشد.زرآباد از توابع شهرستان کنارک با هفت هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ایرنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند