سیاسی
نامه عذرخواهی مردم آمریکا از مردم ایران که بیش از ۱۰ هزار امضا دارد، تحویل دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن شد.
نامه عذرخواهی مردم آمریکا از مردم ایران که بیش از ۱۰ هزار امضا دارد، تحویل دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن شد.
به گزارش صبح ساحل، گروه ضد جنگ و صلح طلب کد پینک روز سه شنبه با حضور در دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، نامه ای را تحویل مقامات این دفتر دادند که در آن بابت رنج و فشاری که دولت آمریکا به مردم ایران تحمیل کرده است، عذرخواهی کرده اند.
این نامه که بیش از ۱۰ هزار امضا دارد، از سوی میدیا بنجامین بنیانگذار این گروه و جمعی از همراهان وی، تحویل دفتر داده شد.
در این نامه آمده است اقدامات دولت ما که محرک جنگ و تنش با شما است، موجب هراس ما، مردم آمریکا، شده است. تصمیم خطرناک رئیس جمهوری ترامپ از خروج از توافق هستهای ایران و تحریمهای فلج کنندهای که دولت او اعمال کرده تا ترور ژنرال قاسم سلیمانی دو کشور را به سمت جنگ سوق داده اند.
ارتش تروریستی آمریکا روز جمعه ۱۳ دیماه در یک حمله هوایی سردار شهید سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابوالمهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر در حال خروج از فرودگاه بغداد بود، به شهادت رساند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۸ دیماه در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا در عملیاتی پایگاه هوایی عین الاسد در عراق را که میزبان نیروهای آمریکایی است به همراه یک پایگاه دیگر در اربیل هدف حمله موشکی قرار داد.
امضا کنندگان این نامه افزوده اند: همانگونه که آمریکاییها متعهد به صلح و امنیت همگان هستند، ما امضاکنندگان این نامه به علت اقدامات بی پروا و سرشار از نفرت رئیس جمهوری خود عذرخواهی میکنیم و متعهد میشویم که هر آنچه در توان داریم را برای توقف (اقدامات) خصمانه و تحریمهای فلج کننده که به شما تحمیل شده، به کار گیریم و روند دیپلماسی با کشور شما را از سر بگیریم.
صلح طلبان آمریکایی با اشاره به سابقه دخالت آمریکا در ایران، اظهار کرده اند: آمریکا سابقه وحشتناکی در مداخله در امور داخلی کشور شما دارد. کودتای سال ۱۹۵۳ که به منظور جلوگیری از ملی شدن منابع کشورتان، به برکناری دولت منتخب دموکراتیک شما انجامید، فاقد مسئولیت اخلاقی بود.
در این نامه، اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران، خطرناکترین و تحریک آمیزترین تصمیمهای سیاست خارجی ترامپ توصیف شده و آمده است: ترور (سردار) سلیمانی به دستور ترامپ و در خاک کشور عراق، امنیت جهانی را به مخاطره انداخت و یک پیشینه خطرناکی را رقم زد که بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی بوده است.
این گروه فعال ضد جنگ که در سالهای اخیر به ایران هم سفر کردهاند، در نامه خود آورده اند: نظرسنجیها یکی پس از دیگری نشان میدهد مردم آمریکا خواهان جنگ و تنش با ایران نیستند. ما خواستار پایان جنگها در خاورمیانه هستیم که آمریکا مدتهای طولانی درگیر آنهاست.
این نامه می افزاید: ما میخواهیم منابع کشورمان به غنا بخشیدن به زندگی مردم، نه توانمند کردن سازندگان سلاح تخصیص یابد. ما خواهان زندگی با مردم ایران در صلح و هماهنگی هستیم. لطفا دست ما را در دوستی پذیرا باشید. باشد که صلحخواهان بر کسانی که نفرت و اختلاف را ترویج میکنند، غلبه یابند.
منبع:ایرنا
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است