اجتماعی
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه درصورت عدم پرداخت حقوق کارگران، شهرداری بندرعباس را به دادگاه معرفی خواهیم کرد گفت: اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آور برای کارگاههای تاسیسی بعداز سال ۸۰ متوقف نشده است.
به گزارش صبح ساحل، هادی ابراهیمی اظهار داشت: موضوع عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور برای کارگاههای تاسیسی پس از سال 80 صحت ندارد و تمامی کارگران مشمول این قانون، در هر سالی، میتوانند درخواست خود را جهت بررسی در کمیسیونهای مربوطه ارائه دهند.
وی افزود: شرایط کاری این کارگران مانند سایر کارگران مورد بررسی قرار میگیرد و نسبت به آن تصمیمگیری میشود، به طور قطع تمام تلاش ما این است حق کارگران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور تضییع نشود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در ادامه از حذف دلالها و واسطههای این بخش خبرداد و گفت: پس از ثبت درخواست کارشناسان مربوطه به درخواستها رسیدگی میکنند و تمامی موارد سختی کار، آلایندگی محیط و... توسط متخصصین سنجیده میشود.
وی در خصوص زمانبر بودن بررسی درخواستهای متقاضیان مشمولیت قانون مشاغل سخت و زیان آور گفت: تلاش میشود تقاضاها در مدت چند هفته و یا چند ماه مورد بررسی قرار گیرد.
به گفته وی در طول یک هفته بین 100 تا 150 درخواست در حوزه مشاغل سخت و زیان آور به این اداره ارائه می شود.
این مقام مسئول افزود: پرستاران مشمول قانون کار نیز مشمول بهرهمندی از مزایای مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی هستند و به درخواستهای آنها رسیدگی میشود.
ابراهیمی با اشاره به فعالیت کارگران بدون بیمه و حقوق پایه قانون کار در صنوف مختلف، اذعان داشت: براساس قانون، در هر صنفی کارگر پس از شروع به کار بایستی بیمه شده و از حقوق قانونی بهرهمند شود، در صورت اجرایی نشدن این امر، کارگران میتوانند به اداره کار شکایت کنند تا به درخواست آنها رسیدگی شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان نسبت به عدم پرداخت حقوق یا حق بیمه سالهای گذشته برخی کارگران گفت: درصورت اعلام کارگری، این موضوع بررسی شده و احقاق حق میشود.
وی با بیان اینکه به شدت با اخراج کارگران مخالف هستیم، افزود: اخراج کارگران را مورد پیگیری قرار میدهیم و تاکید داریم حقوق کارگران بایستی براساس جدول طرح طبقه بندی مشاغل مورد تایید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پرداخت شود.
هادی ابراهیمی در ادامه به کارفرمایان و ادارات و شهرداریها هشدار داد که در پرداخت حقوق کارگران تعلل نکنند و تصریح کرد: به طور یقین اداره کار مدافع حقوق قانونی کارگران خواهد بود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان ضمن اشاره به موضوعاتی که در خصوص به تعویق افتادن حقوق کارگران شرکت پیمانکاری رد صلاحیت شدند و پرونده مابقی پیمانکاران نیز در حال بررسی است.
وی ادامه داد: این پیمانکاران بایستی حقوق و معوقات کارگران را پرداخت کنند و درصورت عدم پرداخت، شهرداری بندرعباس را به دادگاه معرفی خواهیم کرد.
ابراهیمی در پایان بر نقش حمایتی اداره کار از جامعه کارگری استان تاکید و خاطرنشان کرد: این اداره کل تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا کوچک ترین حقی از کارگران استان ضایع نشود.
منبع: تسنیم
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید