اجتماعی
کارگران شهرداری بندرلنگه نزدیک به ۵ ماه است که هیچگونه حقوقی دریافت نکردهاند و اکنون زندگیشان با مشقت و سختی زیاد همراه است.
کارگران شهرداری بندرلنگه نزدیک به ۵ ماه است که هیچگونه حقوقی دریافت نکردهاند و اکنون زندگیشان با مشقت و سختی زیاد همراه است.
قلم زدن از دردها و مشقتهای پرسنل و کارگران سختکوش شهرداری سوژهای تکراری شده است چراکه هر از گاهی گوشهای از آن را برای مسؤولان استان هرمزگان ورق میزنیم تا شاید یادآوری کنیم که کارگرانی هم هستند که برای گذران زندگی و معیشت خود نیازمند حداقل دستمزدی هستند که برای آن تلاش کردهاند.
چندین سال است حقوق کارگران شهرداری بندرلنگه بهموقع پرداخت نمیشود، به طوری که یک کارگر ماهها باید چشمانتظار حقوق خود بماند که زمان پرداخت آن مشخص نیست.
از آنجا که کارگران و جمعی از پرسنل شهرداری بندرلنگه نزدیک به پنج ماه است حقوق نگرفتهاند بار دیگر دست به دامان این رسانه شدند تا شاید گرهی از مشکلاتشان باز شود.
پس از تماسهای مکرر این کارگران وظیفه دانستیم تا بار دیگر قلم به دست بگیریم و چند خطی از دردهای این کارگران را رسانهای کنیم تا شاید فکری برای رفع مشکل آنها اندیشیده شود.
یکی از کارگران شهرداری بندرلنگه اظهار داشت: ۵ ماه حقوق را پرداخت نکردند که اکنون در وضعیت بسیار بدی قرار گرفتهایم و گاهأ به نان شب محتاجیم و دیگر مغازهها جنس نسیه هم به ما نمیدهند.
کارگر دیگری از شهرداری بندرلنگه عنوان کرد: برای تهیه نیازهای اولیه زندگی هر روز باید از اطرافیان و مغازهداران قرض کنم اما چون پس از گذشت چند ماه هنوز بدهی مردم را پرداخت نکردهام دیگر کسی اطمینانی به ما ندارد و وقتی میبینند طلب قبلی هنوز پرداخت نشده حاضر نیستند مجدد به ما قرض بدهند.
یکی دیگر از کارگران فضای سبز گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به بندرلنگه آمده و اجناسش نسبت به سایر جاها ارزانتر است ولی با توجه به اینکه هنوز حقوق نگرفتیم شرمنده خانواده خود شدیم.
وی در پایان افزود: بیشتر کارگران برای اینکه خانوادهشان گرسنه نماند حتی نان را هم از نانوایی قرض میکنند.
همسر رفتگر شهرداری بندرلنگه گفت: همسرم چندین ماه است که حقوق نگرفته، هیچ راه و چارهای هم نداریم و اکثر روزها را با سختی سپری میکنیم.
صادق تاروتی رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه در خصوص مشکلات و حقوق معوقه پرسنل و کارگران شهرداری، گفت: از استانداری هرمزگان پیگیر این موارد و مشکلات مطروحه هستیم و امروز هم مجددأ از طریق سازمان همیاری شهرداری پیگیری خواهیم کرد.
وی افرود: شنبه هفته آینده به اتفاق اعضای شورا قرار است با مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان نشستی داشته باشیم که این مشکل مرتفع شود.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه در خصوص انتخاب شهردار نیز عنوان داشت: هنوز برای انتخاب شهردار به جمعبندی نرسیدیم و در حال بررسی گزینههای مطرح شده هستیم.
شهرداری بندرلنگه دو سه سالی درگیر حواشی زیادی شده است، از مطرح شدن تخلفات شهرداری سابق تا استعفای شهردار و عضو شورای فعلی، اکنون این ارگان به روزهای بحرانی خود نزدیک شده است و حال نزدیک به دو هفته است که این شهرداری به وسیله سرپرست اداره میشود. حال که به روزهای پایانی سال نزدیک میشویم شرایط سختی برای کارگران این شهرداری رقم خورده است و با پنج ماه حقوق معوقه و عدم پرداخت عیدی و پاداش در ماه آتی چالشهای اساسی پیش روی این مجموعه است لذا انتظار میرود شورای شهر در انتخاب شهرداری جهادی و توانمند و باتجربه تعجیل کنند و استاندار هرمزگان با تدبیر خود این مجموعه را از این چالش خارج سازد.
منبع:فارس
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است