اجتماعی
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان اعلام کرد: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، فروش گاز CNG در هرمزگان ۲۵ درصد افزایش داشته است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان اعلام کرد: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، فروش گاز CNG در هرمزگان ۲۵ درصد افزایش داشته است.
به گزارش صبح ساحل، عبدالله احمدی کمرپشتی با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت کشور عنوان کرد: با توجه به سرمایه گذاری و برنامه ریزی های انجام شده در حوزه CNG روی آوردن مردم به استفاده از این سوخت ارزان قیمت و پاک منجر به کاهش بیشتر مصرف بنزین خواهد شد.وی در ادامه گفت: دوگانه سوز کردن خودروها در یک ماه اخیر سیر صعودی داشته که نشان از استقبال شهروندان از این نوع سوخت برای مصرف خودروهایشان دارد.
مدیر شرکت پخش فرآوردههای نفتی منطقه هرمزگان در خصوص تعداد جایگاههای CNG در استان بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ باب جایگاه در هرمزگان وجود دارد که پراکندگی آنها در بندرعباس ۱۲ جایگاه، حاجی آباد ۴ جایگاه و در شهرستانهای، بندرخمیر، بستک، پارسیان و درگهان در جزیره قشم نیز هرکدام یک جایگاه در حال بهره برداری است.
احمدی کمرپشتی تصریح کرد: با توجه به تعداد جایگاههای عرضه سوخت CNG و استقبال مردم ، ظرفیت استان در فروش این سوخت بسیار بالاتر از میزان فعلی است.
وی در مورد سایر شهرستانهای استان که فاقد جایگاه عرضه سوخت CNG هستند نیز یادآور شد: درحال حاضر یک باب در شهرستان رودان توسط شهرداری این شهرستان در دست بررسی و آماده آغاز مراحل احداث است.
همچنین در شهرستانهای میناب و جاسک به دلیل عدم عبور خط لوله اصلی گاز طبیعی فعلاً امکان احداث جایگاه برای فرآورده CNG وجود ندارد و این شرکت آماده است بلافاصله پس از گازکشی و ایجاد زیر ساختهای لازم نسبت به مکان یابی و همکاری با سرمایه گذاریهایی که اعلام آمادگی کردهاند؛ اقدام لازم را بعمل آورد.
مدیر شرکت پخش فرآوردههای نفتی منطقه هرمزگان با اشاره به استقبال بیش از پیش مردم به استفاده از این سوخت پاک و نیاز به افزایش احداث جایگاه CNG در سطح استان گفت: همگام با تاکید و پیگیری استاندار محترم جناب آقای دکتر همتی برای حل موضوع لوله کشی گاز طبیعی در شرق استان، شرکت پخش فرآوردههای نفتی نیز این آمادگی را دارد تا در مناطق مختلف بر حسب نیاز و بنا به درخواست پس از بررسیهای کارشناسی، مجوز لازم را برای احداث جایگاه CNG به سرمایه گذاران و متقاضیان بخش خصوصی صادر کند.
احمدی کمرپشتی بیان کرد: به دلیل کمتر بودن قیمت این سوخت پاک نسبت به بنزین، دولت نیز مشوقهایی برای استفاده بیشتر خودروها از CNG تعیین کرده است. در این زمینه همچنین تسهیلاتی نیز برای مالکان خودروهایی که علاقه مند به گازسوز کردن خودروهای خود هستند درنظر گرفته شده است.
وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: کسانی که تمایل به گاز سوز کردن خودروهای خود دارند، برای اطمینان از استاندارد بودن روش تبدیل به گازسوز حتماً به مراکز رسمی معرفی شده از سوی اتحادیه مذکور مراجعه کنند.
منبع:مهر
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
سازمان غذا و دارو درباره شامپوهای غیرمجاز هشدار داد
استخدام ۱۰ کارگر ساده و ۲ راننده تراکتور در بندرعباس
ویژهبرنامههای جامجهانی در صدر توجه مخاطبان
دعوت به همکاری در آزمایشگاه همکار اداره استاندارد بندرعباس
آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه
آمادگی فرودگاهها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید
آمادگی فرودگاهها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید
بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا
آخرین فرصت بهرهمندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵
پیام تیم ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال
صحن علنی مجلس هفته پس از تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب برگزار میشود
بانک مرکزی: سود بانکی 40 درصدی صحت ندارد
چرا واریزی برخی بازنشستگان کمتر از مبلغ خالص پرداختی فیش خرداد است؟
زلزله ونزوئلا؛ چهار درس برای ساختمانهای ایران
پیشبینی ورود نزدیک به 2 میلیون خودرو به تهران در روز مراسم تشییع رهبر شهید