06

تیر

1405


اجتماعی

03 دی 1398 09:12 0 کامنت

ساکنان ۵۸۵ روستای هرمزگان از مجموع یکهزار و۷۳۰ روستای استان هم اکنون مشمول پرداخت زکات هستند که نسبت به ادای این فریضه الهی اقدام می‌کنند.

به گزارش صبح ساحل، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان درخصوص عملکرد ۹ ماهه حوزه زکات گفت: درحال حاضر ۵۰۶ عامل افتخاری و ۹۲۳ مُبلغ زکات نیز با دبیرخانه شورای زکات هرمزگان همکاری دارند.

سیاوش عامری افزود: مردم هرمزگان از ابتدای سالجاری تاپایان آذرماه امسال؛ ۱۵۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند که این میزان درهمسنجی با سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: این میزان شامل ۷۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال زکات نقدی و ۷۷ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال زکات غیرنقدی بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: زکات جمع‌آوری‌شده، براساس تصمیم شورای زکات هر شهرستان، درهمان شهرستان و با نیت خیران و مودیان زکات، در امور محرومان و برای رفع نیازهای درمانی، عمرانی و مسکن، فرهنگی و تحصیلی، تهیه جهیزیه و تامین معیشت خانوارهای نیازمند هزینه شده است.

وی یادآورشد: برای دست‌یابی به وضعیت ایده آل باید نقشه‌ی راهی برای هرشهرستان باتوجه به ظرفیت های موجود وشرایط منطقه‌ای تهیه و تدوین شود که این امر مستلزم برنامه‌ریزی برای شناسایی ظرفیت‌های زکات در هرمزگان می‌باشد تا بتوانیم شناسنامه زکات استان را تدوین کنیم.

وی ادامه داد: پرداخت زکات، یک واجب دینی برای همه مسلمانان است و در قرآن در هر آیه که به نماز اشاره‌شده بر پرداخت زکات نیز تاکید شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان یادآورشد: باتوجه به افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد درجامعه، امیدواریم همچنان شاهد افزایش کمک‌های مردمی به نیازمندان و قشرهای آسیب‌پذیر جامعه بوده و از طریق هم‌افزایی کمک‌های مردمی و ظرفیت‌های موجود در این نهاد با ارائه خدمات اثربخش، ضمن مدیریت و کنترل فقر، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به نیازمندان در راستای برقراری عدالت اجتماعی باشیم.
باغداران استان هرمزگان نیز در راستای کمک به نیازمندان اقدام به اهدای درختان مثمر مرکبات و نخل خرما در قالب طرح شجره ﻃﯿبه کرده‌اند که این درختان از سوی کمیته امداد پلاک کوبی شده وهرساله در زمان جمع آوری محصول سود وعاید حاصله از فروش آن صرف امور ومحرومان می‌شود.

طرح شجره طیبه یکی از طرح‌های مناسب برای جمع آوری زکات مستحبی است و باغداران یک یا چند درخت را پلاک گذاری کرده تا ثمره آن در اختیار افراد نیازمند قرارگیرد.

دبیرخانه زکات در سال ۸۵ درهرمزگان شکل گرفت و درهمان سال ۲۰۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شد و از آن به بعد هرساله شاهد روند افزایشی این فریضه الهی هستیم.

دیدگاه ها (0)
img
img

سازمان غذا و دارو درباره شامپوهای غیرمجاز هشدار داد

استخدام ۱۰ کارگر ساده و ۲ راننده تراکتور در بندرعباس

ویژه‌برنامه‌های جام‌جهانی در صدر توجه مخاطبان

دعوت به همکاری در آزمایشگاه همکار اداره استاندارد بندرعباس

آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه

آمادگی فرودگاه‌ها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید

آمادگی فرودگاه‌ها برای میزبانی از مسافران و مهمانان در ایام تشییع رهبر شهید

بیانیه وزارت امور خارجه درباره نقض آشکار یادداشت تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سربازی مشمولان سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۵

پیام تیم ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال

صحن علنی مجلس هفته پس از تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب برگزار می‌شود

بانک مرکزی: سود بانکی 40 درصدی صحت ندارد

چرا واریزی برخی بازنشستگان کمتر از مبلغ خالص پرداختی فیش خرداد است؟

زلزله ونزوئلا؛ چهار درس برای ساختمان‌های ایران

پیش‌بینی ورود نزدیک به 2 میلیون خودرو به تهران در روز مراسم تشییع رهبر شهید

img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید