اجتماعی
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال شیر تنها در استانهای کمتر برخوردار توزیع میشود، گفت: اگر بخواهیم شیر را در همه مدارس دولتی توزیع کنیم به ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا،علی الهیار ترکمن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش با اشاره به اینکه این میزان اعتبار پیشنهاد شده است، تصریح کرد: براساس پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، درخواست شده است که از هدفمندی یارانه ها این مبلغ در اختیار وزارتخانه قرار گیرد، اما سقف قانون مشخص است و بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان به ما نمی دهند.
وی ادامه داد: به دولت اعلام کرده ایم که اگر شرایط لازم را دارد این مبلغ را از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت کند زیرا توزیع شیر رایگان در مدارس یکی از حوزه های اولویت دار است و اگر به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع شیر مدارس در هشت استان محروم اظهار داشت: بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای توزیع شیر در مدارس استان های کمتر برخوردار در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن را دولت ابلاغ کرده است.
وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با دریافت این ۱۰۰ میلیارد تومان توزیع شیر در هشت استان را شروع آغاز کرده است، اضافه کرد: این استان ها بیشترین تفاوت را در شاخص های تغذیه در کل کشور دارند و سه میلیون دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه تا پایان سال تحصیلی در ۲۱ نوبت شیر در اختیار این دانش آموزان در استان های کمتر توسعه یافته قرار می گیرد، تصریح کرد: اگر اعتبارات مرحله بعدی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد تعداد دانش آموزان زیر پوشش شیر مدارس نیز افزایش می یابد.
الهیار ترکمن در پاسخ به این سوال که آیا احتمال افزایش تعداد دانش آموزان زیر پوشش شیر مدارس و افزایش اعتبارات این بخش وجود دارد، ادامه داد: در قانون بودجه برای وزارت آموزش و پرورش اعتباراتی در نظر گرفته شده است اگر آن میزان اعتبار در اختیار وزارتخانه قرار گیرد حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز از شیر رایگان بهره مند خواهند شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برای جمعیت ۱۴ میلیونی دانش آموزان چه برنامه ای دارید؟ تصریح کرد: در مجموع ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند که باید از شیر مدرسه برخوردار شوند و در مصوبه نیز تنها به این تعداد از دانش آموزان اشاره شده است.
الهیار ترکمن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه توزیع شیر در مدارس ۲۰۰ میلیارد تومان است و افزایش قیمت شیر نیز اتفاق افتاده است، اگر اعتبار بیشتری به ما بدهند هدف گذاری ها انجام خواهد شد تا به نتیجه بهتری برسیم.
به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پس از وقفه ۲ ساله که به علت محدودیت منابع مالی اتفاق افتاد کار توزیع شیر در مدارس هشت استان از دوم آذرماه آغاز شده است.
الهیار ترکمن ادامه داد: اولویت توزیع شیر در استانهای جامعه هدف، دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه است و اکنون استانهای ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان میشود و سعی داریم دانش آموزان دوره دوم متوسطه در این استانها را به این آمار اضافه کنیم.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟