اقتصادی
صبح ساحل ، اقتصادی _این کشور احداث مجتمع های رفاهی بین راهی یک ضرورت و اولویت این اداره کل به شمار می رود وجهت احداث آن همکاری، عزم و اراده مدیران بسیاری از دستگاه ها را در تامین زیرساختهایی مانندآب، برق و راه را میطلبد.
صبح ساحل ، اقتصادی _این کشور احداث مجتمع های رفاهی بین راهی یک ضرورت و اولویت این اداره کل به شمار می رود وجهت احداث آن همکاری، عزم و اراده مدیران بسیاری از دستگاه ها را در تامین زیرساختهایی مانندآب، برق و راه را میطلبد. کوروش جهانبخش درگفت وگوی اختصاصی با صبح ساحل بیان داشت: احداث مجتمعهای خدمات رفاهی بین راهی درحاشیه محور مواصلاتی از اهمیت خاصی برخوردار است که به تردد ایمن، اشتغالزایی پایدار، اعمال مدیریت متمرکز ونظارت بهتر ودقیق تر بر مجموعههای رفاهی، کاهش مزاحمتهای ترافیکی، امنیت مسافران و رانندگان، افزایش ضریب ایمنی، کاهش اتلاف وقت وکاهش میزان تصادف ناشی از خستگی رانندگان خودروها می انجامد. وی افزود: درجهت فراهم کردن آسایش و رفاه بیشتر رانندگان ومسافران ازطریق ارایه خدمات متمرکز دراین مجتمع ها ؛ اداره کل حمل ونقل و پایانه ها باتلاش و پیگیری مجدانه تعداد 4 واحد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی مجهز به امکانات از قبیل:جایگاه عرضه سوخت،نمازخانه، فروشگاه،تعمیرگاه، اقامتگاه، پارکینگ، رستوران و جاذبه های گردشگری را با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده بهره برداری در دهه فجر امسال نمود. جهانبخش اضافه کرد: برخی از جایگاهها در استان با مشکلات زیرساختی وخرید انشعاب آب، برق و راه های ورودی وخروجی مواجه هستند که مشارکت وهمکاری جدی مدیران دستگاههای مربوطه را می طلبد. وی با بیان اینکه تاکنون9 واحد مجتمع خدمات رفاهی بین راهیدراستان به بهرهبرداری رسیده افزود: درسال جاری به همت دولت و با تلاش جهادگونه رشد وجهش شتابانی دراین امر شکل گرفت. مدیرکل حمل ونقل پایانه های استان هرمزگان به نقش و جایگاه این مجتمع ها در مسیر شاهراه اقتصاد کشور اشاره کرد وگفت:90 درصد جابجایی بخش حمل و نقل جادهای کشور درهرمزگان انجام می گیرد و سرمایه گذاری در بخش احداث مجتمعهای رفاهی خدماتی بین راهی ظرفیت بسیار مناسبی است که به دلیل توسعه و گسترش روزافزون جاده ها ایجاد زمینه های لازم برای توسعه عمرانی استان با احداث وتجهیز مجتمع های خدمات رفاهی احساس و ضرورت به نظر می رسد. جهانبخش درخصوص مکان مجتمع هایی که قرار است در دهه فجر به بهره برداری برسد خاطرنشان کرد:سه مجتمع در امتداد محور شهریانی بندرعباس- سیرجان و نقاطی که منجر به تعادل ترافیک وتسهیل تردد خواهد شد احداث شده و یک مجتمع نیز درمسیر بندرعباس-بندرخمیر به بهره برداری میرسد. وی افزود: با بهره برداری از این چهار پروژه تعداد مجتمع های رفاهی بین راهی به 13 واحد خواهد رسید. وی در ادامه به تعداد مجتمع های در دست احداث نیز اشاره کردو افزود: تعداد 20 مجتمع با پیشرفت بیش از35 درصد در دست احداث و 60 مجتمع نیز موافقت اصولی آن انجام شده است که با رفع مشکلات زیرساختی وحمایت ویژه مدیران در تامین آب و برق و راه آنان دو مجتمع دیگر تا پایان سال به بهره برداری میرسد. جهانبخش احداث مجتمع ها را به صرف واحد خدمات ارزیابی نکرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن هرمزگان در کریدور شمال به جنوب علاوه بر منافع ملی و فراملی دارد.وی گفت: برای احداث این پروژه ها برای صدها نفر به طورمستقیم وغیر مستقیم در استان و کشور ایجاد اشتغال ودرآمد زایی شده ونقش بسزایی در رضایت رانندگان و مسافران خواهد داشت.مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد بستر مناسب وظرفیت موجود سرمایه گذاران دراین زمینه وارد شوندو اداره کل نیز حمایت های ویژه ای دراین زمینه انجام خواهد داد
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟