سید شمس الدین حسینی قتالی اماکن و بناهای تاریخی شهرستان از جمله خانه کاظم، حمام خان، دوگنبدان، کریکی و … را هویت و شناسنامه بستک دانست و بر حفظ این آثار و منتقل کردن آن به نسل آینده تاکید کرد و از خیرین خواست که برای حفظ بیشتر آثار به این قضیه ورود کنند.
به گزارش صبح ساحل،به نقل از بستک نیوز،سید شمس الدین حسینی قتالی فرماندار شهرستان بستک در دیدار با فعالین عرصه گردشگری گفت: پس از ورود دکتر همتی به استان هرمزگان، فصل جدیدی در گردشگری و میراث فرهنگی باز شد تا اقتصاد گردشگری رونق بیشتری بگیرد چرا که دید استاندار هرمزگان نسبت به گردشگری وسیع و بسیار بالاست.
وی افزود: وجود بناهای تاریخی و ۶۵ اثر ملی ثبت شده در سطح شهرستان بستک، این شهرستان را نسبت به سایر شهرستان های هرمزگان متمایز جلوه می دهد ولی متاسفانه از این پتانسیل و ظرفیت ها به درستی استفاده نمی شود.
فرماندار شهرستان بستک با اشاره به بازدید استاندار هرمزگان از خانه کاظم گفت: خانه کاظم حلقه زنجیر گذشته و حال بستک است.اگر این خانه تخریب بشود تاریخ بزرگی را در بستک به دست خودمان دفن کرده ایم مگر اینکه مالکیت خانه کاظم مشخص بشود و وراث به واگذاری آن به میراث فرهنگی رضایت بدهند.
نماینده عالی دولت در بستک ضمن تشکر از فعالیت های ماشاالله خنجی رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان که به تنهایی بار سنگین اداره را به دوش می کشد افزود: کمبود زیرساخت ها و عدم بودجه کافی برای مرمت آثار باستانی در سطح شهرستان از معضلات است اما برای بازسازی هایی که قرار است امسال صورت بگیرد مبلغی هم اختصاص یافته و در پی آن هستیم که مراحل اداری اش طی بشود.
وی تصریح کرد: میراث فرهنگی اداره ای است که تنها با یک نفر در کل شهرستان اداره می شود و حفظ ۶۵ اثر ملی از برنامه های اصلی این اداره است.هرچند میراث فرهنگی متولی امر است اما توانایی بیشتر از این را ندارد، از هرکسی باید به اندازه توانایی اش انتظار داشت.
سید شمس الدین حسینی قتالی اماکن و بناهای تاریخی شهرستان از جمله خانه کاظم، حمام خان، دوگنبدان، کریکی و … را هویت و شناسنامه بستک دانست و بر حفظ این آثار و منتقل کردن آن به نسل آینده تاکید کرد و از خیرین خواست که برای حفظ بیشتر آثار به این قضیه ورود کنند.
وی ضمن تشکر از فعالیت سفره خانه های سنتی شهرستان در ایجاد اشتغال و جذب گردشگر، مدیریت قوی، اخلاق و مشتری مداری را از نکات مهم و حساس در جذب گردشگر عنوان کرد.
فرماندار شهرستان بستک همچنین به برگزاری باشکوه و بی نظیر اولین جشنواره خرما در شهریورماه اشاره و از برگزاری جشنواره غذاهای بستکی در دی ماه سال جاری خبر داد.
قابل ذکر است به مناسبت هفته گردشگری، رییس میراث فرهنگی شهرستان بستک به همراه جمعی از فعالین عرصه گردشگری با فرماندار دیدار و در پایان از فعالان این عرصه با اهدا لوح، تقدیر بعمل آمد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند