اقتصادی
صبح ساحل، اقتصادی _ معاون فنی و زیر بنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دوخطه شدن راهگذر ریلی شمال - جنوب در مسیر تهران - بندرعباس به طول 1600کیلومتر در دستور کار جدی راهآهن است، گفت : در حال حاضر 150کیلومتر اول از این مسیر یعنی از تهران تا قم به صورت دو خطه فعال است.
صبح ساحل، اقتصادی _ معاون فنی و زیر بنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دوخطه شدن راهگذر ریلی شمال - جنوب در مسیر تهران - بندرعباس به طول 1600کیلومتر در دستور کار جدی راهآهن است، گفت : در حال حاضر 150کیلومتر اول از این مسیر یعنی از تهران تا قم به صورت دو خطه فعال است.
بیش از 620کیلومتر انتهای مسیر نیز با تکمیل محور تزرج - بندرعباس در دو خط، آماده ارائه سرویس به مسافر و کالاهای ترانزیتی عبوری است.وی گفـت : با بهرهبرداری از 47میلیون یورو سرمایهگذاری در یک پروژه ریلی و تکمیل عملیات اجرایی دوخطه شدن راهآهن تزرج - بندرعباس مسیر ریلی بافق تا بندرعباس بهطول 620 کیلومتر دوخطه شده است.معاون فنی و زیر بنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت : با تکمیل طرح دوخطه شدن محور ریلی تزرج - بندرعباس شاهد افزایش 100درصدی ظرفیت حمل و نقل بار و مسافر در محور بافق - بندرعباس و افزایش حملونقل کالا از مسیر ترانزیتی مذکور به 40میلیون تن در سال خواهیم بود.معینی از جمله ویژگیهای بارز عملیات اجرایی دوخطهکردن راهآهن تزرج - بندرعباس را مدت زمان کوتاه اجرای طرح و قیمت تمام شده پایین طرح در نتیجه مدیریت منابع و زمان اعلام کرد و گفت: 180کیلومتر عملیات ریلگذاری در طول کمتر از یک سال، رکوردی بیسابقه در کارنامه راهآهن جمهوری اسلامی ایران است.وی خاطر نشان کرد: سرعت طراحی مسیر در خطآهن تزرج - بندرعباس برای قطارهای مسافری، 160کیلومتر بر ساعت پیشبینی شده است که با توجه به شیب و فراز و هندسه و شعاع مسیر و ناوگان راهآهن این سرعت میتواند متفاوت باشد.این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسیر ریلی تزرج - بندرعباس به عنوان بخش مهمی از راهگذر ترانزیتی شمال - جنوب کشور همواره مورد توجه وزارت راه و شهرسازی و راهآهن جمهوری اسلامی ایران بوده است، هزینه اجرای این طرح را در بخش روسازی 47میلیون یورو از محل اعتبارات طرحهای عمرانی اعلام کرد.
معاون فنی و زیر بنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این حجم سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته در طرح تزرج- بندر عباس نشانگر حمایت جدی دولت از توسعه خطوط ریلی و گسترش ترانزیت است.معینی یاد آور شد: طرح علایمی کردن دو خطه بافق - بندرعباس و اجرای سیستم های رایانه ای و تراکبندی مسیر نیز با هدف افزایش ایمنی و سرعت و ظرفیت مسیر در دست اقدام است.وی گفت: خط آهن دو خطه تزرج - بندرعباس بیش از دو ماه است که با تکمیل 100درصدی مسیر در دست بهرهبرداری آزمایشی است و به زودی با حضور مقامات عالی اجرایی کشور به طور رسمی بهره برداری خواهد شد.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مناقصه تکمیل دوخطه شدن راهگذر شمال - جنوب در مسیر قم (محمدیه) تا بافق بهصورت همزمان در بخشهای زیرسازی، روسازی، علایم الکتریکی و ساختمان و ارتباطات با برآورد هزینه
ای بیش از 12هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.
جدیدترین اخبار
پیروزی تیم والیبال ایران مقابل آلمان
صدور گواهینامه موتور برای بانوان ممنوعیت قانونی ندارد
مجلس تعطیل نشده است؛ صحن علنی تا ۵ مهر برگزار نمی شود
بازیکن کنعان میناب به اردو دعوت شد
استقبال عربستان از توافق ایران و آژانس
اعتبار کالابرگ دهکهای ۱ تا ۳ واریز شد
جانشین بیرانوند رونمایی شد
فولاد هرمزگان در جایگاه سوم ایستاد
دو بازیکن فولاد هرمزگان به اردو دعوت شدند
چرا سارقان باتری خودرو را میدزدند؟
یک میلیون دوز واکسن آنفلوانزای وارداتی در داروخانهها توزیع شد
مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی ابلاغ شد
آگهی فروش پرسپولیس منتشر شد
پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل آلمان
تتلو مشمول عفو معیاری اخیر نمیشود