اجتماعی
معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه از فراهم شدن امکان خروج بدون وثیقه برای مشمولان غیرغایب به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی و برنامههای ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: این افراد از ۲۶ خرداد تا ۲۲ مرداد میتوانند درخواست خروج خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند.
به گزارش صبح ساحل؛ سرهنگ «مسعود همتی» روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: برابر تدابیر ابلاغی از سوی قرارگاه مرکزی اربعین، تمامی مشمولان غیرغایب شامل طلاب، دانشآموزان و دانشجویان میتوانند در بازه زمانی ۲۶ خرداد تا ۲۲ مرداد با مراجعه به سامانه سخا، درخواست خروج از کشور خود را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به وثیقه ثبت کنند.
وی افزود: افرادی که دارای دفترچه اعزام، در مهلت معرفی یا دارای برگهای موقت هستند نیز در صورت نداشتن غیبت میتوانند از همین طریق برای خروج از کشور و حضور در مراسم اربعین حسینی و برنامههای ایام محرم و صفر اقدام کنند.
معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: افرادی که متعهد خدمت هستند، از جمله برخی نیروهای آموزش و پرورش، قضات و کارکنان دستگاههای دارای تعهد خدمت نیز در صورت ثبت تعهدات خود در سامانههای مربوطه، امکان استفاده از این تسهیلات را خواهند داشت.
همتی درباره وضعیت سربازان در حال خدمت گفت: سربازان وظیفهای که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند باید از طریق یگان خدمتی خود اقدام کرده و موافقت مبادی مربوطه را دریافت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح مهارتآموزی سربازان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ ستاد کل نیروهای مسلح موضوع مهارتآموزی سربازان را در دستور کار قرار داده و امروز تمامی نیروهای مسلح در این حوزه فعالیت دارند.
معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه گفت: سربازانی که پس از دریافت کارت پایان خدمت، حداکثر پنج سال از پایان خدمتشان گذشته باشد و دارای مهارت باشند، در صورت آغاز یک فعالیت شغلی میتوانند از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.
همتی افزود: در سال ۱۴۰۴ در استان کرمانشاه ۳۴۰ فقره وام ۱۵۰ میلیون تومانی به افراد واجد شرایط پرداخت شد که این افراد توسط اداره کار، استانداری و مجموعه نظام وظیفه مورد پایش قرار میگیرند.
وی خاطرنشان کرد: مبلغ این تسهیلات در سال ۱۴۰۵ از ۱۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله پرداخت میشود.
معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به قوانین مربوط به غیبت سربازی نیز گفت: بر اساس قانون نظام وظیفه، همه افراد مشمول موظف به انجام خدمت وظیفه عمومی هستند و افرادی که بدون دلیل قانونی از انجام خدمت خودداری کنند، مشمول محدودیتهای قانونی و اجتماعی خواهند شد.
همتی ادامه داد: برابر ماده ۱۰ قانون نظام وظیفه، مشمولان غایب از برخی خدمات اجتماعی محروم میشوند و مطابق ماده ۵۸ مکرر، نیروی انتظامی موظف است نسبت به شناسایی و معرفی این افراد به مراجع قضایی اقدام کند.
وی با اشاره به برخورد با بهکارگیری مشمولان غایب گفت: بر اساس ماده ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه، هر فرد یا مجموعهای که اقدام به استخدام مشمول غایب کند، حتی در مشاغل آزاد، در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی میشود و برای بار نخست باید هزینه یک سرباز و در موارد بعدی هزینه سه سرباز را به صندوق دولت پرداخت کند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند