اقتصادی
وزیر نیرو با تأکید بر اولویت داشتن تأمین برق بخش صنعت، گفت: از ابتدای سال جاری میزان برق تحویلی به صنایع ۲۴ درصد افزایش یافته و وضعیت تأمین برق در تابستان امسال نسبت به سالهای گذشته به مراتب بهتر است.
به گزارش صبح ساحل به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، عباس علیآبادی در حاشیه نشست مشترک با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تأمین برق صنایع در اولویت وزارت نیرو قرار دارد، اما در کنار آن صنایع نیز باید به مسئولیتهای قانونی خود عمل کنند.
وی با اشاره به شرایط تأمین برق کشور افزود: از ابتدای سال جاری میزان برق تأمینشده برای صنایع ۲۴ درصد افزایش یافته است و امسال وضعیت تأمین برق در فصل تابستان نسبت به تابستانهای گذشته به مراتب بهتر است.
وزیر نیرو با بیان اینکه در حوزه برق اختلاف قیمتهایی وجود دارد، گفت: سیاست دولت، کشور و قانونگذار حرکت به سمت توسعه نیروگاههای خصوصی و تجدیدپذیر بوده است. در این نشست درباره چگونگی هماهنگی بیشتر در این زمینه و کاهش آثار و تبعات آن برای بخش صنعت بحث و تبادل نظر شد.
علی آبادی ادامه داد: باید تلاش کنیم با افزایش بهرهوری، میزان مصرف انرژی را کاهش دهیم تا بتوانیم مدیریت بهتری بر منابع موجود داشته باشیم.
وی همچنین از مردم خواست در مدیریت مصرف برق مشارکت کنند و گفت: از مردم عزیز به عنوان رکن اصلی نظام تقاضا دارم با کاهش مصرف برق به پایداری شبکه کمک کنند. هر میزان صرفهجویی در مصرف برق انجام شود، نتیجه آن در اختیار بخش صنعت قرار خواهد گرفت.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مدیران دستگاهها نیز مکلف شدهاند مصرف برق خود را مدیریت کنند و در صورت عبور از سقفهای تعیینشده، محدودیتهایی برای مصرف آنها اعمال خواهد شد تا منابع حاصل از صرفهجویی به بخش تولید و صنعت اختصاص یابد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند