05

تیر

1405


شهرستان‌ها

27 خرداد 1405 08:46 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، همایش تجلیل از مرغداران برتر شهرستان‌های بستک، بندرلنگه، پارسیان و بندرخمیر، ۲۶ خرداد ماه با حضور مسئولان ارشد استانی به میزبانی شهرستان بستک به عنوان قطب تامین گوشت سفید استان هرمزگان برگزار شد. این همایش با هدف قدردانی از تلاشگران این صنعت و بررسی چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان، با تمرکز بر پایداری تولید و‌ تقویت زنجیره تأمین گوشت سفید در استان برگزار شد.

محسن یکتاپور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، در این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت استراتژیک این حوزه، افزود: مرغداران هرمزگانی، به‌ویژه در شهرستان بستک با تولید بیش از ۱۲۰۰ تن گوشت مرغ، در دوران جنگ تحمیلی، با وجود تمامی محدودیت‌ها، در سنگرهای تولید فعالانه به خدمت پرداختند و نقشی بی‌بدیل در حفظ ثبات بازار و تأمین امنیت غذایی ایفا کردند.

محمد جلالی، فرماندار شهرستان بستک، در ادامه با توصیف بستک به عنوان قطب تولید گوشت سفید استان، صنعت مرغداری را یکی از ارکان مهم اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه دانست .

سید سلیمان حسینی، امام جمعه اهل سنت شهر بستک نیز با تبیین ارزش کار و تلاش در آموزه‌های دینی، به نقش کلیدی تولیدکنندگان در تحقق استقلال اقتصادی و تضمین امنیت غذایی کشور اشاره کرد. وی با اشاره به ظرفیت های بسیار مناسب شهرستان بستک در تولیدات دامی، کشاورزی و صنایع غذایی خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان در توسعه پایدار این بخش شد.

در بخش دیگری از برنامه، احمد نور حاجی‌نیا، به نمایندگی از مرغداران، ضمن بیان دغدغه‌های تولیدکنندگان، خواستار تعامل سازنده‌تر دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع تولید شد.

در ادامه محمدقریشی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان، گزارشی از وضعیت کلی تولید گوشت سفید در استان ارائه و به برخی مشکلات و راهکارهای حمایتی از تولیدکنندگان اشاره کرد.

سعدالله رحمانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک نیز با ارائه گزارشی جامع از توانمندی‌های این منطقه، اعلام کرد: شهرستان بستک به عنوان قطب اصلی تولید گوشت سفید استان در ایام جنگ تحمیلی دارای ۱۱۲ واحد فعال مرغداری و ۲۲۶ سالن با ظرفیت سالانه بیش از ۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی می باشد . وی افزود: حاصل این فعالیت‌ها تولید بالغ بر ۲۵ هزار تن گوشت سفید در سال است که علاوه بر تأمین کامل نیاز داخلی شهرستان ، نقش حیاتی در عرضه به بازار مصرف شهرهای بندرعباس، قشم، بندرلنگه و بندرخمیر ایفا می‌کند. رحمانی همچنین خاطرنشان کرد که این صنعت در حال حاضر برای ۸۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.‌در پایان این مراسم، از ۸۰ مرغدار برتر چهار شهرستان غرب استان که در مسیر خودکفایی و صیانت از امنیت غذایی گام برداشته‌اند، با اهدای لوح سپاس، قدردانی به‌عمل آمد. گفتنی است از فعالان صنعت طیور که به دلیل فعالیت پایدار این حوزه در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند ۶۰ نفر از شهرستان بستک بودند ، همچنین از شش تولیدکننده فعال در زمینه کشاورزی، شیلات و صنایع غذایی شهرستان بستک نیز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی تقدیر شد.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

۱۳ و ۱۴ تیر استان تهران و ۱۵ تیر کل کشور تعطیل است