اجتماعی
مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به نیاز مستمر مراکز درمانی استان به فرآوردههای خونی گفت: برای حفظ ذخایر ایمن و تأمین پایدار خون مورد نیاز بیماران و افزایش ذخایر خون، حضور روزانه حدود ۲۰۰ اهداکننده خون در مراکز انتقال خون استان ضروری است.
به گزارش صبح ساحل؛ ایمان زارعی، بر ضرورت تداوم و استمرار اهدای خون در استان تأکید کرد و افزود: برای پاسخگویی به نیاز مراکز درمانی و حفظ ذخایر خونی در سطح مطلوب، روزانه حدود ۲۰۰ نفر باید برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
وی با اشاره به مشارکت شهروندان هرمزگانی در اهدای خون بیان کرد: در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۵، هشت هزار و ۵۳۰ نفر در استان برای اهدای خون مراجعه کردهاند که این مشارکت نقش مهمی در تأمین نیاز بیماران و مراکز درمانی داشته است.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان با بیان اینکه فصل گرما معمولاً بر میزان مراجعات برای اهدای خون تأثیر میگذارد، اظهار کرد: با افزایش دمای هوا، مراجعه اهداکنندگان تا حدودی کاهش مییابد، اما نیاز بیمارستانها و مراکز درمانی به خون و فرآوردههای خونی همچنان به قوت خود باقی است و به صورت مستمر ادامه دارد.
زارعی، خون را سرمایهای حیاتی برای نظام سلامت دانست و تصریح کرد: بیماران نیازمند جراحی، مصدومان حوادث، بیماران مبتلا به بیماریهای خاص (همانند عزیزان مبتلا به سرطان و خصوصا بیماران تالاسمی) و بسیاری از مراجعهکنندگان به مراکز درمانی، برای ادامه روند درمان خود به خون و فرآوردههای خونی وابسته هستند.
وی از شهروندان واجد شرایط سن ۱۸ سال دعوت کرد با اهدای مستمر خون، انتقال خون هرمزگان را در حفظ ذخایر ایمن و پاسخگویی به نیاز بیماران یاری کنند و افزود: اهدای خون اقدامی انساندوستانه و مسئولانه است که میتواند در نجات جان بیماران و تداوم خدمات درمانی نقش تعیینکنندهای داشته باشد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک