06

تیر

1405


اجتماعی

24 خرداد 1405 19:35 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل؛ ایمان زارعی، بر ضرورت تداوم و استمرار اهدای خون در استان تأکید کرد و افزود: برای پاسخگویی به نیاز مراکز درمانی و حفظ ذخایر خونی در سطح مطلوب، روزانه حدود ۲۰۰ نفر باید برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به مشارکت شهروندان هرمزگانی در اهدای خون بیان کرد: در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۵، هشت هزار و ۵۳۰ نفر در استان برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که این مشارکت نقش مهمی در تأمین نیاز بیماران و مراکز درمانی داشته است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با بیان اینکه فصل گرما معمولاً بر میزان مراجعات برای اهدای خون تأثیر می‌گذارد، اظهار کرد: با افزایش دمای هوا، مراجعه اهداکنندگان تا حدودی کاهش می‌یابد، اما نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی همچنان به قوت خود باقی است و به صورت مستمر ادامه دارد.

زارعی، خون را سرمایه‌ای حیاتی برای نظام سلامت دانست و تصریح کرد: بیماران نیازمند جراحی، مصدومان حوادث، بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص (همانند عزیزان مبتلا به سرطان و خصوصا بیماران تالاسمی) و بسیاری از مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی، برای ادامه روند درمان خود به خون و فرآورده‌های خونی وابسته هستند.

وی از شهروندان واجد شرایط سن ۱۸ سال دعوت کرد با اهدای مستمر خون، انتقال خون هرمزگان را در حفظ ذخایر ایمن و پاسخگویی به نیاز بیماران یاری کنند و افزود: اهدای خون اقدامی انسان‌دوستانه و مسئولانه است که می‌تواند در نجات جان بیماران و تداوم خدمات درمانی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک