06

تیر

1405


اقتصادی

23 خرداد 1405 17:57 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور با اشاره به افزایش محسوس دمای هوا در روز‌های پیش‌رو اعلام کرد: همزمان با تشدید گرما و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، مصرف برق کشور در مسیر صعودی قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تقاضای برق در هفته جاری به حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

بر اساس گزارش این مرکز، میانگین دمای هوای کشور در هفته جاری به حدود ۳۶.۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید که نسبت به هفته گذشته حدود ۲ درجه افزایش را نشان می‌دهد؛ افزایشی که به طور مستقیم مصرف برق در بخش سرمایشی را بالا می‌برد و فشار بیشتری بر شبکه سراسری برق وارد می‌کند.

در چنین شرایطی، مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف برای تمام مشترکان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ پایداری شبکه برق کشورداشته باشد. ‌

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

قطع ۴۸ ساعته آب شرب در سردشت و ۸ روستای بخش بشاگرد به دلیل شکستگی خط انتقال