06

تیر

1405


اجتماعی

22 خرداد 1405 13:12 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، «غلامحسین مظفری» امروز جمعه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۵ در نشست خبری خود با خبرنگاران حوزه دولت و خبرنگاران استانی در محل آرامگاه فردوسی در مشهد با اشاره به جلسه اعضای هیات دولت و استانداران دولت چهاردهم با رهبر شهید انقلاب اسلامی اظهار کرد: واگذاری اختیارات به استانداران برای خراسان رضوی، ثمرات و برکات بسیار خوبی داشت که البته با توجه به تحمیل دو جنگ در سال گذشته به کشور، موجب شد که ما بخش زیادی از مسائل استان را مدیریت و حتی توانستیم بخشی از نیازهای کشور را رفع کنیم , بخش زیادی از کالاهای اساسی از مرزهای شرقی و شمال شرقی خراسان و همچنین پاکستان در طول جنگ تحمیلی تامین شد.

وی ادامه داد: واگذاری اختیارات به استانداران موجب شد که بخش زیادی از مسائل استان را به ویژه در ایام جنگ مدیریت و حل‌وفصل کنیم و حتی توانستیم بخشی از نیازهای کشور را نیز مرتفع کنیم.

وی افزود: البته موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خراسان رضوی، موجب شد که قادر باشیم بخش زیادی از کالاهای اساسی را از مرزهای شرقی و شمال شرقی خود و بخشی را از طریق پاکستان وارد کنیم. این امکان بسیار خوبی بود. کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و حتی مواد اولیه موردنیازِ بسیاری از واحدهای تولیدی را نیز توانستیم از مرزهای شمال شرقی‌ و از کشورهای حوزه آسیای میانه و البته چین تأمین کنیم که بخش زیادی از مشکلات استان را حل کرد و البته به استان‌های دیگر نیز کمک کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت:اگر این اختیارات نبود، به یک معنا دستمان بسته بود و امکان واردات را از این مرزها با آن فرمول‌های قبلی نداشتیم.

مظفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مدیریت استان در طول دوران جنگ افزود: اختیاراتِ واگذارشده به استانداران، کارآمدی سیستم را افزایش داد. طبیعتاً ارتباط ما در ایام جنگ با مرکز کمتر است و باید نیازهایمان را از طریق هم‌افزایی بین استان و البته تأمین از خارج کشور برطرف می‌کردیم که این امر در استان خراسان تجربه خوبی بود و امیدوار هستم که بتوانیم کماکان اختیارات بیشتری را در مباحث مدیریتی نیز داشته باشیم.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

قطع ۴۸ ساعته آب شرب در سردشت و ۸ روستای بخش بشاگرد به دلیل شکستگی خط انتقال