سرویس بین الملل
آنتونیو گوترش با ابراز نگرانی شدید از تنشهای فزاینده در خاورمیانه، از ایران و آمریکا خواست برای دستیابی به توافقی جامع و پایدار تلاشهای خود را دوچندان کنند. وی هشدار داد تداوم این وضعیت میتواند پیامدهای غیرقابلپیشبینی برای امنیت جهان داشته باشد.
به گزارش صبح ساحل، دبیر کل سازمان ملل متحد از آمریکا و ایران خواست تلاشهای خود را برای دستیابی به یک توافق صلحآمیز، جامع و پایدار دوچندان کنند.
به گزارش رویترز، آنتونیو گوترش از ادامه تشدید تنشها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد
گوترش بدون اشاره به حملات غیرقانونی و غیر موجه آمریکا و رژیم اسرائیل به ایران ونقض مستمر آتش بس از سوی طرف های متجاوز به ایران، از طرفهای درگیر خواست به اجرای کامل آتشبس بازگردند و از هر گونه وخامت بیشتر اوضاع خودداری کنند.
وی افزود: تداوم این وضعیت میتواند به ازسرگیری کامل درگیری منجر شود و پیامدهای غیرقابل پیشبینی برای منطقه و جهان، بهویژه برای آسیبپذیرترین کشورها، به همراه داشته باشد.
گوترش همچنین تأکید کرد که حقوق و آزادیهای دریانوردی باید مطابق با قوانین بینالمللی محترم شمرده شود و همه طرفها باید به تعهدات خود ذیل حقوق بینالملل پایبند باشند و تمام اقدامات احتیاطی ممکن را برای حفاظت از غیرنظامیان انجام دهند.
سخنگوی سازمان ملل نیز در توضیح این موضع گفت: دبیرکل بار دیگر تأکید میکند که تنها راه پیشرو، گفتوگو و مذاکره واقعی است. از آمریکا و ایران میخواهم تلاشهای خود را برای دستیابی به یک توافق صلحآمیز، جامع و پایدار که صلح و امنیت منطقهای و بینالمللی را پیش میبرد، افزایش دهند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند