06

تیر

1405


سیاسی

21 خرداد 1405 17:51 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی حملات موشکی و تعرض نظامی بامداد امروز ارتش آمریکا به مناطقی از کشورمان، بیانیه‌ای صادر و این اقدامات را محکوم کرد.

متن بیانیه دستگاه دیپلماسی به شرح زیر است:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، جنایات رژیم تروریستی آمریکا در تعرض گسترده به خاک ایران طی شب گذشته را به شدت محکوم می‌کند. این حملات غیرقانونی، نه تنها نقض فاحش منشور سازمان ملل متحد و قواعد بنیادین حقوق بین‌الملل در احترام به حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی کشورهاست، بلکه توافق آتش‌بس مورخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ را عملاً بی‌معنا و باطل کرده است. بی‌تردید مسئولیت پیامدهای بسیار خطرناک ناشی از این آتش‌افروزی بر عهده هیئت حاکمه آمریکا خواهد بود.

هشدار صریح به کشورهای همکار با ارتش آمریکا

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تداوم استفاده ارتش تروریستی آمریکا از قلمرو، فضا و امکانات برخی کشورهای منطقه برای تدارک و اجرای عملیات تجاوزکارانه علیه ایران، آن کشورها را در کنار طرف‌های متجاوز قرار می‌دهد. جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مؤکد تعهد قانونی و اخلاقی تمامی کشورهای منطقه برای جلوگیری از سوءاستفاده ارتش آمریکا از منابع و خاک آن‌ها، بر عزم راسخ خود جهت خنثی‌سازی مبدأ و منبع این حملات در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع تأکید می‌کند.

انتقاد از بی‌عملی شورای امنیت و مواضع دوپهلو

وزارت امور خارجه با یادآوری مسئولیت مشترک اعضای جامعه جهانی در برابر قلدرمآبی‌های واشنگتن و تل‌آویو، متذکر شد: سکوت و بی‌عملی در قبال قانون‌شکنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، جهان را بیش از پیش به سمت هرج‌ومرج و ناامنی سوق خواهد داد. شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان وظیفه قانونی و اخلاقی دارند که بدون لکنت و به دور از صدور گزاره‌های کلی و مبهم، واقعیت‌های موجود و ماهیت تجاوزکارانه این اقدامات را محکوم کنند؛ چرا که اتخاذ مواضع دوپهلو صرفاً موجب ترغیب متجاوز به ادامه نقض قواعد بین‌المللی خواهد شد.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید