سیاسی
پس از هشدارهای ایران مبنی بر اینکه اسرائیل باید حمله مداوم خود به جنوب لبنان را متوقف کند، اما علیرغم توافق اسرائیل و لبنان برای آتشبس در اوایل این هفته در واشنگتن دی سی، این حملات همچنان ادامه داشت. قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران روز یکشنبه در بیانیهای اعلام کرد که اسرائیل با ادامه هدف قرار دادن جنوب بیروت، معروف به ضاحیه، از «تمام خطوط قرمز» عبور کرد.
در این راستا شامگاه یکشنبه ۱۷ خرداد و بامداد و صبح روز دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۵، آسمان غرب آسیا دگرگونی دیگری را تجربه کرد. آسمان اراضی اشغالی، از جلیل در پهنه شمالی تا عمق نقب در جنوب، به تسخیر لایههای درهمتنیدهای از تسلیحات پلتفرم آفندی جمهوری اسلامی ایران درآمد. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: رزمندگان سپاه عملیات نصر را با هدیه به شهدای جنگ ۱۲ روزه با هدف قرار دادن مراکز مهم پایگاههای راهبردی نواتیم و تلنوف آغاز کردند.
آسمان اسرائیل در تصرف ایران
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکشنبه شب در اطلاعیهای از هدف قرارگرفتن پایگاه هوایی رامات دیوید، مبدأ تجاوزات به ضاحیه بیروت، توسط موشکهای بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و اعلام کرد: در پاسخ به جنایت گسترده رژیم غاصب صهیونی در جنوب لبنان و کشتار و آواره کردن گسترده مردم مظلوم مناطق صور و نبطیه و سایر نقاط از جمله ضاحیه بیروت پایگاه هوایی رامات دیوید، مبدا این تجاوزها هدف موشکهای بالستیک نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت. فرماندهی جبهه داخلی رژیم نیز دستورالعمل احتیاطی را مستقیماً به تلفنهای همراه در مناطق مربوطه ارسال کرده و از شهرکنشینها خواسته است وارد پناهگاه شوند و تا اطلاع ثانوی در آنجا بمانند. این در حالی است که اخبار اولیه از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه دیمونا و همچنین اصابت موشک در منطقه ایتمار در منطقه نابلس در کرانه باختری خبر میدهند. همچنین پروازهای فرودگاه بنگورین در سرزمینهای اشغالی متوقف شده است. به دنبال حملات موشکی ایران به اسرائیل، آسمان سرزمینهای اشغالی بسته شد. بنابر گزارشهای خبری، آژیرها در تلآویو و اطراف آن، قدس، بئرشبع و اطراف آن و همچنین شهرکهای اطراف غزه به صدا درآمده است.
وضعیت ایران در تهاجم اسرائیل
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان اعلام کرد شرکت پتروشیمی کارون در ماهشهر هدف تهاجم هوایی و اصابت پرتابههای دشمن صهیونیستی قرار گرفت. پتروشیمی کارون تنها تولیدکننده اصلی ایزوسیاناتها در ایران و از معدود تولیدکنندگان این محصول در خاورمیانه به شمار میرود. که طبق اعلام منابع داخلی بخشی از این مجموعه دچار خسارت شده است. از طرفی طبق اعلام مسئول روابطعمومی سازمان هواپیمایی ایران «مجید اخوان»، تمام فرودگاههای غرب کشور تا اطلاع ثانوی بسته شده است. وی افزود: حمله رژیم صهیونیستی در یکشنبه شب به فرودگاههای تهران همچنین باعث بستهشدن فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) شده است. گزارشها حاکی از شنیدن صدای انفجار در سمت کرج نیز بود. ارتش تروریستی اسرائیل مدعی شد: نیروی هوایی اسرائیل با هدایت سرویس اطلاعات نظامی، به اهدافی در تهران و غرب ایران حمله کرد. برخی منابع از حملات رژیم صهیونیستی به اهدافی در تهران و اصفهان و تبریز و برخی نقاط دیگر در غرب ایران نیز خبر دادند.
بسته شدن بابالمندب به روی اسرائیل
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه طی بیانیهای ممنوعیت کامل دریانوردی دشمن صهیونیستی در دریای سرخ را اعلام کرد و افزود که یمن هرگونه تحرک صهیونیستی را بهعنوان اهداف نظامی میداند و هدف قرار میدهد. بستهشدن تنگه بابالمندب، یکی از مهمترین گذرگاههای دریایی جهان، بیش از آنکه یک تهدید امنیتی باشد، به چالشی اقتصادی برای اسرائیل تبدیل میشود که افزایش قیمت کالاهای وارداتی و کاهش فعالیت بنادر این رژیم را در پی خواهد داشت.
آمریکا: در حملات اسرائیل نقشی نداشتیم
تجاورز رژیم صهیونیستی پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، گفت به متحد آمریکا خواهد گفت که علیه تهران تلافی نکند! در حالی که اسرائیل پیش از این، علیرغم موافقت با آتشبس در لبنان، به بیروت حمله کرده بود؛ بدون واکنشی از سوی آمریکا. بر طبق ادعای آکسیوس به نقل از مقام نظامی آمریکایی نیروهای ایالات متحده نقشی در حملات اخیر اسرائیل به اهدافی در ایران نداشتهاند. اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اما در نشست خبری درباره حملات رژیم اسرائیل به لبنان گفت: در منطقه ما کسی باور نمیکند رژیم صهیونیستی عملی بدون هماهنگی و همکاری قبلی با آمریکا انجام دهد. ما نباید از نظر دور داشته باشیم که آمریکا جنگ علیه ایران را به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی آغاز کرد. همین الان اطلاعات داریم که آمریکا در زمینه آفند و پدافند با رژیم در هماهنگی است. اینکه گفته شود رژیم صهیونیستی از آمریکا حرف شنوی ندارد بحثی است که همیشه میشود صحبت کرد اما مسئولیت آمریکا به عنوان طرف آتش بس محرز است. هر اقدامی در منطقه انجام شود که چه خود آمریکا عامل نقض آتش بس باشد و یا به واسطه رژیم صهیونیستی در لبنان، مسئولیت آمریکا محرز است و پیامدهای تشدید تنش بر عهده آمریکا خواهد بود.
روزنامه صبح ساحل
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید