حوادث
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت:سوزاندن کاه و کلش و بقایای محصولات کشاورزی، علاوه بر تهدید جدی برای مراتع و جنگلها، بر اساس قوانین جاری کشور جرم محسوب میشود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش صبح ساحل، سید محمد نور موسوی با اشاره به افزایش محسوس دما، خشکی پوشش گیاهی و بالا بودن احتمال وقوع آتشسوزی در عرصههای منابع طبیعی گفت: هرگونه آتشزدن بقایای گیاهی، بهویژه در زمین هی کشاورزی نزدیک جنگلها و مراتع، میتواند زمینهساز بروز آتشهای گسترده و خسارتهای جبرانناپذیر به منابع طبیعی استان شود.
محمد نور موسوی با تأکید بر اینکه این اقدام تنها یک تخلف ساده نیست، گفت: آتشزدن بقایای گیاهی و پسماندهای کشاورزی از منظر قوانین موضوعه کشور، عملی ممنوع و جرمانگارانه است و دستگاههای مسئول در صورت مشاهده یا گزارش تخلف، مطابق قانون با مرتکبان برخورد خواهند کرد.
موسوی افزود: بر اساس ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهرهبرداری از جنگلها و مراتع، آتشزدن گیاهان، زمینهای کشاورزی و باغها واقع در داخل یا حاشیه جنگل، بدون اجازه و نظارت مأموران جنگلبانی ممنوع است و چنانچه در نتیجه بیمبالاتی، آتشی در جنگل ایجاد شود، مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین مطابق ماده ۳۰ آییننامه اجرایی قانون مدیریت پسماند و نیز ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶، سوزاندن بقایای گیاهی زمینهای کشاورزی پس از برداشت محصول بهطور صریح ممنوع اعلام شده است و مرتکبان به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم میشوند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند