06

تیر

1405


اقتصادی

16 خرداد 1405 12:12 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، مدیریت نوسازی ناوگان با صدور اطلاعیه‌ای، هرگونه اعمال افزایش نرخ عوارض مربوط به گواهی اسقاط را تا پیش از اتمام موجودی گواهی‌های خریداری‌شده با نرخ قبلی، برای تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو ممنوع اعلام کرد.

این تصمیم در پی اطلاعیه پیشین سامانه نوسازی ناوگان و با استناد به مکاتبات انجام‌شده میان انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مدیریت نوسازی ناوگان اتخاذ شده است.

بر اساس این اطلاعیه، تمامی گواهی‌های اسقاط موجود در مخازن تولیدکنندگان و واردکنندگان که با نرخ‌های قبلی خریداری شده‌اند، در سامانه نوسازی ناوگان تگ‌گذاری خواهند شد. به همین دلیل خودروهایی که با استفاده از این گواهی‌ها شماره‌گذاری می‌شوند، مشمول افزایش قیمت ناشی از نرخ جدید گواهی اسقاط نخواهند بود.

همچنین تأکید شده است در صورتی که گواهی‌های اسقاط با دو نرخ متفاوت در مخازن شرکت‌ها وجود داشته باشد، تا زمان مصرف کامل گواهی‌های خریداری‌شده با نرخ قدیم، امکان استفاده از گواهی‌های جدید و اعمال هزینه‌های ناشی از آن وجود نخواهد داشت.

مدیریت نوسازی ناوگان اعلام کرده است با توجه به تگ‌گذاری گواهی‌های اسقاط، امکان ارائه گزارش‌های نظارتی به مراجع ذی‌ربط از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان بازرسی کل کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی فراهم خواهد بود و هرگونه دریافت وجه مازاد از مصرف‌کنندگان نهایی، تخلف محسوب شده و مسئولیت آن بر عهده شرکت عرضه‌کننده خودرو خواهد بود.

در عین حال، در این اطلاعیه تصریح شده است چنانچه تولیدکنندگان یا واردکنندگان پس از اتمام موجودی قبلی، گواهی اسقاط را با نرخ‌های جدید خریداری کنند، مجاز خواهند بود هزینه‌های مربوط به نرخ جدید را در چارچوب ضوابط قانونی از مصرف‌کننده نهایی دریافت کنند.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید