اقتصادی
با وجود گمانهزنیها و درخواستها برای افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک متناسب با رشد قیمت کالاهای اساسی، پرداخت خردادماه بدون تغییر انجام میشود. بر این اساس، اعتبار یک میلیون تومانی به ازای هر نفر حفظ شده و زمان برداشت نیز بر اساس رقم پایانی کد ملی تعیین شده است.
به گزارش صبح ساحل، اعتبار کالابرگ الکترونیک در خردادماه ۱۴۰۵ بدون افزایش پرداخت خواهد شد و مشمولان این طرح همان مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر نفر را دریافت میکنند.
بر اساس اطلاعات منتشرشده، با وجود وعدهها و پیشنهادهای مطرحشده از سوی برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان برای افزایش اعتبار کالابرگ متناسب با نرخ تورم و رشد قیمت کالاهای اساسی، دولت در مرحله جدید پرداختها تغییری در میزان اعتبار اعمال نکرده است.
در ماههای اخیر، افزایش هزینههای معیشتی و رشد قیمت اقلام مصرفی موجب شده بود بحث بازنگری در اعتبار کالابرگ بار دیگر در محافل کارشناسی و تصمیمگیری مطرح شود. با این حال، اعتبار تخصیصیافته برای خردادماه همچنان بر مبنای سازوکار قبلی و بدون افزایش پرداخت خواهد شد.
همزمان، زمانبندی برداشت اعتبار کالابرگ نیز بر اساس رقم پایانی کد ملی مشمولان اعلام شده است. طبق برنامهریزی انجامشده، افرادی که کد ملی آنها به اعداد ۰، ۱ و ۲ ختم میشود، از ۱۵ خرداد امکان استفاده از اعتبار خود را خواهند داشت.
همچنین دارندگان کدهای ملی با ارقام پایانی ۳، ۴، ۵ و ۶ از ۲۰ خرداد و دارندگان کدهای ملی با ارقام پایانی ۷، ۸ و ۹ از ۲۵ خرداد میتوانند نسبت به برداشت و استفاده از اعتبار کالابرگ اقدام کنند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند