اجتماعی
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این وزارتخانه توانسته سال ۱۴۰۴ را بدون هیچ بدهی جدید به پایان برساند و بخش مهمی از مطالبات معلمان و بازنشستگان نیز تسویه شده است.
به گزارش صبح ساحل، علی فرهادی؛ معاون برنامهریزی و توسعه منابع، امروز، سه شنبه ۱۲ خرداد ماه در جلسهای با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط ویژه دوران جنگ، گفت: آموزشوپرورش با وجود شرایط سخت اقتصادی و جنگی، سال ۱۴۰۴ را بدون ایجاد بدهی جدید به پایان رساند.
فرهادی با اشاره به پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته، گفت: این پرداختها با حدود ۲۲ ماه تأخیر انجام شد، اما برای نخستینبار در سالهای اخیر، بدون انباشت بدهی به سال بعد تسویه شد.
وی تأکید کرد: پرداخت پاداش بازنشستگان نسبت به بسیاری از دستگاههای اجرایی در اولویت قرار گرفت و با حمایت وزیر آموزشوپرورش و همراهی مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسید.
معاون وزیر آموزشوپرورش گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم، پاداش معلمان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی بهطور کامل پرداخت شد و هیچ بدهی از این بخش باقی نمانده است.
فرهادی با اشاره به اصلاحات ساختاری در نظام مالی آموزشوپرورش، اظهار کرد: حدود ۴۰ عنوان پرداختی که پیشتر در ردیف «سایر» قرار داشت، اکنون به ردیفهای مشخص منتقل شده و این موضوع موجب شفافیت و کاهش تأخیر در پرداختها شده است.
وی افزود: پرداختهایی مانند اضافهتدریس معلمان شاغل و بازنشسته نیز که قبلاً با تأخیر مواجه بود، در مسیر ساماندهی قرار گرفته است.
معاون وزیر آموزشوپرورش با اشاره به نشستهای مشترک با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: مجوزهای استخدامی مورد نیاز آموزشوپرورش در حال پیگیری است.
وی افزود: مجوز جذب دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی اخذ شده و همچنین مجوز حدود ۷ هزار نیروی خدماتی نیز صادر شده است.
فرهادی ادامه داد: موضوع جذب نیرو از طریق ماده ۲۸ نیز در دستور کار قرار دارد و جلسات کارشناسی برای نهاییسازی آن در حال برگزاری است.
وی در ادامه گفت: برای افزایش انگیزه نیروی انسانی، پیشنهاد افزایش ضریب حقالتدریس معلمان مطرح شده است.
فرهادی با اشاره به پرونده رتبهبندی فرهنگیان، گفت: در اجرای این طرح، بار مالی قابل توجهی ایجاد شد که برآورد آن بین ۹.۷ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: اختلاف نظر حقوقی درباره شمول قانون برای بازنشستگان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ همچنان وجود دارد و تفسیرهای متفاوتی میان کمیسیون اجتماعی مجلس، معاونت قوانین و سازمان برنامه و بودجه مطرح است.
وی تأکید کرد: در سیاستگذاری فعلی، اولویت پرداخت مطالبات با بازنشستگان سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده و پس از آن مطالبات شاغلان تسویه خواهد شد.
فرهادی گفت: در اجرای قانون رتبهبندی و پرداختهای مرتبط، برداشتهای متفاوتی از قانون وجود دارد، اما هدف نهایی وزارت آموزشوپرورش اجرای کامل قانون و تسویه بدهیها در چارچوب مصوبات مجلس است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار رسید
اطلاعیه در خصوص وضعیت اعتبار صورتحسابهای کاغذی و الکترونیکی
آغاز نام نویسی کتب درسی پایههای ورودی در هرمزگان
فعالسازی مجدد تجارت ایران و امارات
نشست مشترک سران قوا برگزار شد
فراهم شدن امکان ویرایش حوزه آزمون پذیرش دستیار تخصصی
پخش بازی بعدی ایران در سینماها؛ به شرط صعود
بانک مرکزی: مردم نگران پیامدهای اختلال اخیر بانکی نباشند
هشدار سازمان غذا و دارو درباره مکمل ورزشی با نشان تجاری ON
كنكور رتبهبندی علمی موسسات غیردولتی بهزودی عملیاتی میشود
دستورالعمل فعالیتهای تابستانی دانشآموزان ابلاغ شد
آغاز مصاحبه مجازی پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد از امروز
تغییر قیمت و سهمیه سوخت در دستور کار نیست
مسکن رکورد دار رکود در ۱۴۰۴ شد