سیاسی
سخنگوی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: اموال بیمارستان هلال احمر در دبی، با سابقهای ۵۰ ساله که یکی از مراکز مهم درمانی در این کشور به شمار میآید، بعد از تعطیلی، مسدود شده است.
به گزارش صبح ساحل، سخنگوی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: اموال بیمارستان هلال احمر در دبی، با سابقهای ۵۰ ساله که یکی از مراکز مهم درمانی در این کشور به شمار میآید، بعد از تعطیلی، مسدود شده است.
«مجتبی خالدی» سخنگوی جمعیت هلال احمر در خصوص تعطیلی بیمارستان هلال احمر در دوبی گفت: بیمارستان هلال احمر در دبی، با سابقهای ۵۰ ساله در ارائه خدمات بشردوستانه، یکی از مراکز مهم درمانی در این کشور به شمار میآید. این بیمارستان بخشی از فعالیتهای جمعیت هلال احمر است که در کشورهایی که شرایط خدماترسانی برای گروههای آسیبپذیر دشوار است، به ارائه خدمات میپردازد.
وی افزود: متأسفانه در طول جنگ، کشور امارات درخواست تخلیه بیمارستان را به مدت دو ماه مطرح کرد. اما این پروژه در کمتر از دو هفته به پایان رسید و در این مدت متوجه شدیم که تعدادی از فعالیتها انجام شده است. در این شرایط، اقدامات متعددی اتخاذ شد که تأثیر منفی بر خدمات درمانی داشت. نخست ترخیص اجباری بیماران در دستور کار قرار گرفت، به این معنا که بسیاری از بیمارانی که در حال دریافت خدمات درمانی بودند، ناگزیر از ترک بیمارستان شدند. همچنین، پذیرش بیماران جدید متوقف گردید.
سخنگوی جمعیت هلال احمر در ادامه توضیح داد: به علاوه، انتقال بیماران بدحال به مراکز دیگر با توجه به ریسکهای ناشی از جابجایی این افراد، بهطور محدود انجام شد. همچنین، لغو ویزای کار کارکنانی که در بیمارستان دبی مشغول به کار بودند، باعث کاهش نیروی انسانی شد و تخلیه فوری محلهای اسکان پرسنل صورت گرفت. در نهایت، دسترسی به اطلاعات و سامانههای بیمارستان نیز قطع گردید که این امر روند ارائه خدمات را به شدت مختل کرد.
به گفته وی، تمام این اقدامات در مدت زمان کوتاه دو هفته صورت گرفت و اموال بیمارستان را نیز مسدود کردند. متأسفانه، این وضعیت نشاندهنده نقض حقوق بشردوستانه است. بیمارستانی که هیچ گونه منفعتی از فعالیتهایش ندارد و در حال ارائه خدمات به بیماران است، باید در چنین شرایطی از حمایتهای لازم برخوردار باشد.
خالدی در ادامه افزود: جمعیت هلال احمر تمامی این موارد را بهعنوان نقض حقوق بشردوستانه مستند کرده و روزانه گزارشهایی به صلیب سرخ جهانی ارسال کرده است. همچنین، پیگیریهای حقوقی را از طریق صلیب سرخ جهانی و واحدهای کیفری بینالمللی انجام میدهیم تا این مسائل به درستی بررسی و رسیدگی شوند. این اقدامات ضروری است تا از حقوق بیماران و کارکنان حفاظت شود و مسئولان نسبت به این نقضها پاسخگو باشند.
وی تاکید کرد: ما بهطور جدی پیگیر هستیم که بیمارستان دوباره فعال شود و خدمات درمانی را مجدداً برقرار کنیم. متأسفانه، اموال بیمارستان نیز بلوکه شده و همه داراییها در وضعیت نامشخصی قرار دارند. همچنین، رئیس بیمارستان مکرراً احضار میشود و بازجوییهای پیوسته در مورد نحوه فعالیت و خدماترسانی به بیماران انجام میشود.
سخنگوی جمعیت هلال احمر در پایان گفت: این وضعیت یکی از موارد غیرمعمول در سطح جهانی است، حتی در جاهایی که بحث انتفاع وجود دارد. برای ما که یک نهاد غیرانتفاعی هستیم و در حال ارائه خدمات به مردم بودهایم، چنین اقداماتی غیرقابل قبول و نقض اصول اساسی حقوق بشر بشردوستانه است. ما به تلاشهای خود برای احیای بیمارستان و بازگرداندن خدمات به بیماران ادامه خواهیم داد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است