06

تیر

1405


حوادث

11 خرداد 1405 09:23 0 کامنت

این مددجویان آزادشده مرد، 58 ساله، 46 ساله و 35 ساله هستند که دو نفر از آنان به دلیل محکومیت‌های مالی و یک نفر نیز به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در حبس بودند.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان این مددجویان که مجموع بدهی آنان بیش از ۳۰ میلیارد ریال بود، با پیگیری‌های انجام شده در قالب پویش «عید بندگی، عید رهایی» از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند. «موسی احمدی» با اشاره به روند آزادی این زندانیان تصریح کرد: بخش مهمی از پرونده‌های آنان از طریق پذیرش اعسار و تقسیط بدهی‌ها تعیین تکلیف شد و مابقی بدهی نیز با کمک‌های ویژه مردمی، منابع ستاد دیه استان و حمایت‌های ستاد دیه کشور تأمین و پرداخت شد. احمدی این اقدام را نمونه‌ای از همدلی اجتماعی و فرهنگ نیکوکارانه در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد علاوه بر بازگرداندن افراد به کانون خانواده، از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از جدایی طولانی‌مدت سرپرستان خانوار نیز جلوگیری می‌کند.

۲۰۹ زندانی جرائم غیر عمد

مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان در ادامه با اشاره به وضعیت زندانیان جرائم غیر عمد در استان گفت: در حال حاضر ۲۰۹ زندانی جرائم مالی غیر عمد در زندان‌های هرمزگان چشم‌انتظار کمک خیران هستند که از این تعداد، ۹ نفر زن و ۲۰۰ نفر مرد هستند. احمدی، مجموع بدهی این افراد بالغ‌بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد رقمی که نشان می‌دهد برای آزادی آنان نیاز به مشارکت گسترده‌تر خیران، بنگاه‌های اقتصادی و مردم نیک‌اندیش وجود دارد.

دعوت از خیران برای تداوم مسیر‌آزادی

مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان ضمن قدردانی از همراهی دستگاه قضایی، خیران و حامیان ستاد دیه تأکید کرد: هر کمک، هرچند اندک، می‌تواند زمینه آزادی یک زندانی معسر و بازگشت آرامش به یک خانواده را فراهم کند. وی از مردم استان خواست با مشارکت در پویش‌های آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، در این حرکت انسان‌دوستانه سهیم شوند و افزود: کمک‌های مردمی مستقیماً صرف آزادی زندانیانی می‌شود که بدون سوءنیت و صرفاً به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت بدهی خود را ندارند.

احمدی اظهار امیدواری کرد که در ماه‌های پیش‌رو و با تداوم حمایت‌های مردمی، شمار بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزادشده و به زندگی عادی بازگردند.

روزنامه صبح ساحل

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

قطع ۴۸ ساعته آب شرب در سردشت و ۸ روستای بخش بشاگرد به دلیل شکستگی خط انتقال