06

تیر

1405


سیاسی

10 خرداد 1405 13:00 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته ۲۸ فروند کشتی اعم از نفتکش، کانتینر بر و سایر کشتی‌های تجاری پس از کسب مجوز با هماهنگی و تأمین امنیت نیروی دریایی سپاه از تنگه هرمز عبور کردند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: خلیج فارس یک پهنه آبی متعلق به کشورهای مسلمان منطقه بوده و تجاوز و شرارت های ارتش تروریست آمریکایی مهمترین دلیل ناامنی آن در این ایام است. کنترل هوشمند تنگه هرمز به طور مستمر و با صلابت و اقتدار در حال انجام است.

قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا نیز روز شنبه ۹ خردادماه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: مدیریت تنگه هرمز توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل اعمال می‌شود. بنابراین با توجه به یکپارچگی این مسیر، تأکید می‌شود تمام کشتی‌ها، شناورهای تجاری و نفتکش‌ها صرفاً ملزم به تردد از مسیرهای تعیین‌شده و اخذ مجوز از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند. هرگونه تخلف از این ضوابط، امنیت تردد آن‌ها را با مخاطره جدی مواجه خواهد کرد.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید