06

تیر

1405


اقتصادی

10 خرداد 1405 11:14 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، در راستای افزایش ضریب ایمنی و سهولت در تردد ناوگان ترانزیتی، پروژه ارتقاء و تکمیل سیستم روشنایی تونل ۱۷ شهریور در محور حاجی‌آباد ـ بندرعباس به پایان رسید. این عملیات فنی که از بیستم تا سی‌ و یکم اردیبهشت‌ماه سال جاری در دستور کار قرار داشت، با برنامه‌ریزی دقیق و با استفاده از محدودیت‌های ترافیکی شبانه اجرایی شد تا کمترین خلل در جریان عبور و مرور خودروها ایجاد شود.

علی محبی، رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، با تشریح جزئیات این پروژه اظهار داشت: با هدف بهبود دید رانندگان و ایمن‌سازی مقاطع حساس جاده‌ای، در این فاز از عملیات، ۲۰۷ شعله چراغ جدید نصب و راه‌اندازی شد. همچنین برای پایداری زیرساخت‌های برقی، ۱۱۰ متر سینی کابل اجرا و نزدیک به یک هزار و ۸۷۱ متر کابل‌کشی در سه ردیف مختلف برای تجهیز کامل تأسیسات روشنایی تونل انجام شد.

محبی در ادامه با اشاره به روند تکمیلی این طرح افزود: پیش از این و در مرحله نخست، ۳۱۹ چراغ در این تونل نصب شده بود که با افزوده شدن ۲۰۷ واحد جدید در عملیات اخیر، مجموع چراغ‌های فعال در تونل ۱۷ شهریور به ۵۲۶ عدد رسید. با این اقدام، سیستم روشنایی این تونل به طور کامل تکمیل و برای استفاده کاربران جاده‌ای وارد مدار بهره‌برداری شده است.

رئیس اداره ایمنی راه استان هرمزگان ادامه داد: تونل ۱۷ شهریور که در ۹۰ کیلومتری بندرعباس واقع شده، نقشی کلیدی در اتصال بنادر جنوبی به شبکه ترانزیتی کشور ایفا می‌کند. با توجه به حجم بالای تردد خودروهای سنگین و صادراتی در این مسیر، ارتقاء ابنیه فنی و نگهداری مستمر تأسیسات ایمنی آن، گامی مهم در جهت کاهش سوانح و روان‌سازی ترافیک در این کریدور ملی محسوب می‌شود.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

۱۳ و ۱۴ تیر استان تهران و ۱۵ تیر کل کشور تعطیل است