اقتصادی
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود ۲ میلیون تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۰۰ همت از کشاورزان خریداری شده است.
به گزارش صبح ساحل، عطااللّه هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه تاکنون ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است، گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود ۲ میلیون تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۰۰ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش خرید داشته است. گفتنی است به رغم امروز و فردا کردن پرداخت مطالبات، شرایط مبهم است.
به گفته وی، با توجه به روند تاخیر در پرداخت مطالبات، کشاورزان نسبت به تحویل گندم دست نگه داشتند و از طرفی دلالان و واسطه ها وارد چرخه خرید شدند.
هاشمی ادامه داد: علی رغم وعده های مکرر مسئولان، خبری از پرداخت مطالبات نیست که امیدواریم وعده موضوعی داده شود که قرار است به زودی محقق شود.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: در سنوات اخیر اوایل فصل برداشت مطالبات کمابیش پرداخت می شد، اما امسال بدلیل وجود برخی مشکلات ناشی از جنگ و عدم برنامه ریزی سازمان برنامه بودجه این تاخیرها صورت گرفته است، مجلس بودجه ۵۰۴ همتی را برای وزارت جهاد در جهت تحویل گندم، یارانه آرد، بذر و سایر موارد بیمه تصویب کرده که این میزان اعتبار جوابگو نیست و از طرفی سهم هریک مشخص نیست.
وی با بیان اینکه خودکفایی گندم در معرض خطر است، گفت: با استمرار روند تاخیر در پرداخت مطالبات گندم تولیدی به سمت کارخانجات خوراک دام و طیور می رود یا دلالان از کشاورزان خریداری می کنند که این زنگ خطری برای تولید داخل است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید