سیاسی
بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه، در پی اصابت بقایای موشک بالستیک ایران به پایگاه آمریکایی علی السالم در کویت، حدود پنج نفر دچار جراحت شدند و دستکم یک پهپاد امکیو-9 ریپر نابود شد و دیگری بهطور جدی آسیب دید.
به گزارش صبح ساحل، وبسایت شبکه آمریکایی بلومبرگ امروز گزارش داد که «حمله ایران با موشک بالستیک به یک پایگاه هوایی کویت، باعث جراحات جزئی چند آمریکایی و آسیب شدید به دو پهپاد MQ-9 ریپر شد».
روز پنجشنبه، سنتکام در بیانیهای درباره ماجراجویی خود در آبهای جنوب ایران در ساعات بامدادی همان روز، مدعی حمله موشکی ایران به کویت شد و آن را «نقض فاحش آتشبس» از سوی ایران خواند.طبق گزارش بلومبرگ به نقل از منبع آگاه ناشناس، پدافند هوایی کویت موشک فاتح-۱۱۰ را رهگیری کرد، اما قطعات پرتابه به پایگاه هوایی علی السالم آمریکا در کویت برخورد کرد.
به گزارش بلومبرگ به استناد منبع مذکور، «حدود پنج نفر، از جمله پیمانکاران و نظامیان دچار جراحت شدند. یک پهپاد ریپر نابود شد و دستکم یکی دیگر به شدت آسیب دید که هزینه هر یک از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار است».
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پنجشنبه در بیانیهای اعلام کرد که بهدنبال تعرض سحرگاهی ارتش متجاوز آمریکا به نقطهای در حاشیه فرودگاه بندرعباس با پرتابههای هوایی، پایگاه هوایی آمریکایی به عنوان مبدأ تجاوز هدف قرار گرفت. سپاه این پاسخ را یک اخطار جدی به دشمن توصیف کرد مبنی بر این که تجاوز بدون پاسخ نمیماند و در صورت تکرار، پاسخ ایران قاطعتر خواهد بود و مسئولیت و عواقب آن با متجاوز است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند