سلامت
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: از ماه آینده پزشکان هنگام تجویز دارو به میزان کمبود دارویی و اطلاعات میزان تجویز و بار مالی داروهای تجویزی دسترسی خواهند داشت.
به گزارش صبح ساحل به نقل از ایفدانا، اکبر عبداللهی اصل، ضمن اشاره به فعالیت کارگروههای تشکیل شده در وزارت بهداشت در حوزه دارو، اظهار داشت: یکی از این کمیتهها «کمیته تجویز و مصرف» است که دو موضوع مهم را دنبال میکند و قرار است کمتر از یک ماه دیگر اجرایی شوند.
وی افزود: یکی از این موارد، سامانه نسخهنویسی است که پزشکان در زمان تجویز به اطلاعات کمبودهای دارویی دسترسی دارند. مورد دیگر، سامانه «کارنامه پزشک» است که در آن، بار مالی تحمیلشده توسط پزشک به نظام سلامت، هنگام نسخهنویسی برای او قابل مشاهده است.
به گفته مدیرکل دارو، پزشک در زمان نوشتن نسخه، بلافاصله به آمار مصرف آن دارو در کشور دسترسی دارد و میتواند مشاهده کند که چه میزان در کشور مصرف شده و خود او از ابتدای ماه چه مقدار از آن دارو را تجویز کرده است؛ این سامانه در نهایت بازخورد لازم را به پزشک ارائه میدهد.
عبداللهی اصل ادامه داد: در کمیته پایش و بازبینی فرآیندهای دانشگاهی و علوم پزشکی، کمبودهای چالشزا از بخش بیمارستانهای دولتی شناسایی شده و در خصوص آنها بازخورد ارائه میشود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند