مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی میگوید قزاقستان آمادگی خود را برای نگهداری ذخایر اورانیوم غنیشده ایران اعلام کرده است.
به گزارش صبح ساحل، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد قزاقستان آمادگی خود را برای دریافت ذخایر اورانیوم غنیشده ایران در صورت دستیابی تهران و واشنگتن به توافق، اعلام کرده است.
رافائل گروسی در گفتوگویی با روزنامه فایننشال تایمز که امروز منتشر شد، اعلام کرد این پیشنهاد در دیدار این هفته «قاسمجومارت توقایف» رئیس جمهور قزاقستان با مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی مطرح شد.
قزاقستان در حال حاضر میزبان یک بانک اورانیوم غنیشده با غلظت پایین تحت کنترل بینالمللی است. این مرکز ذخیرهسازی در سال ۲۰۱۷ با همکاری آژانس بینالمللی انرژی اتمی افتتاح شد.
پیش از این، روسیه نیز برای نگهداری اورانیوم غنیشده ایران ابراز آمادگی کرده بود. با این حال، مقامات کشورمان هرگونه انتقال مواد غنیشده به خارج از کشور را رد کردهاند.
ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران امروز بر موضع کشورمان در این خصوص تاکید کرد. او در گفتوگو با خبرگزاری ریانووستی گفت: «اصلاً بنایی برای اینکه اورانیومهای غنی شده ما مورد انتقال قرار بگیرد، نیست. ما قصد نداریم اورانیوم خود را به کشور ثالث یا میانجی یا جای دیگری منتقل کنیم.»
منبع: رویترز
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است