07

تیر

1405


علم و فناوری

06 خرداد 1405 19:57 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، پس از روزها محدودیت، فرآیند اتصال مجدد اینترنت بین‌الملل در سراسر کشور با دستور صریح رئیس‌جمهور آغاز شده است. اما در حالی که کاربران انتظار دسترسی بی‌وقفه را داشتند، گزارش‌ها از تداوم مسدود بودن گوگل‌پلی و اختلال در به‌روزرسانی نرم‌افزارها حکایت دارد.

ملت ایران شایسته ارتباط آزاد آینده روشن و اقتصادی پویاست

سید ستار هاشمی روز چهارشنبه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی، با تبریک عید سعید قربان به مردم شریف ایران، بر ضرورت تقویت همبستگی ملی و بازسازی اعتماد عمومی تأکید کرد.

وزیر ارتباطات نوشت: در روزهایی که ایران عزیز بیش از همیشه به همبستگی و بازسازی اعتماد ملی نیاز دارد، اهتمام رئیس‌جمهور محترم به بازگشایی اینترنت و احیای ثبات ارتباطی، نشانه‌ای روشن از عقلانیت و ایستادن در کنار مردم است. همچنین تلاش‌های دکتر عارف برای ایجاد اجماع ملی و راهبری ستاد ویژه، در کنار همکاری مسئولانه سایر نهادها، نشان داد که می‌توان با انسجام، گفت‌وگو و اراده‌ای قوی از پیچیده‌ترین شرایط عبور کرد.

رفع محدودیت اینترنت یک «بایدِ بنیادین» بود

علی ربیعی دستار اجتماعی رئیس‌جمهور در واکنش به بازگشایی اینترنت بین‌الملل در کشور نوشت: در جهان آشوب‌زده و فشارهای ظالمانه‌اش، و در میان برخی کج‌فهمی‌ها و بداخلاقی‌های داخلی، حضور رئیس‌جمهوری فروتن، صادق و پیراسته از تمایلات نفسانی، غنیمتی برای امروز ایران است که بی‌هیاهو برای مردم می‌کوشد. حل مسئله بدون منازعه، الگویی است که باید پاس داشته شود.

وی گفت: معتقدم رییس‌جمهور پزشکیان، امروز، «امنیت‌سازترین» تصمیم ممکن را گرفت. رفع محدودیت اینترنت یک «بایدِ بنیادین» بود؛ مایه تأسف است که صداوسیما در صف اول هجمه به این تصمیم ایستاده است.

بازگشت دوباره اینترنت بین الملل

شرکت مخابرات ایران اعلام کرد دسترسی به اینترنت بین‌الملل برای تمامی مشترکان خانگی و تجاری این شرکت مجدداً برقرار شده است و خدمات ارتباطی به وضعیت عادی بازگشته است.

هم‌اکنون مشترکین گرامی که از سرویس‌های پهن‌باند ثابت (FTTH، VDSL و ADSL) استفاده می‌کنند، بدون هیچ محدودیتی به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند۷ و می‌توانند از همه سرویس‌ها و وب‌سایت‌های بین‌المللی به طور کامل بهره‌مند شوند.

در حال حاضر محدودیتی برای اتصال به شبکه جهانی وجود ندارد. چنانچه پس از برقراری اتصال، همچنان با کندی یا مشکل در دسترسی مواجه هستید، لطفاً مودم خود را یک بار راه‌اندازی مجدد (Restart) نمایید تا ارتباط شما با شبکه به‌روزرسانی شود.

معاون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات از آغاز روند بازگشایی تدریجی اینترنت در کشور خبر داد و اعلام کرد که اتصال جهانی ایران از دقایقی دیگر وارد مرحله احیا خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به دستور رئیس‌جمهور و پیگیری‌های انجام‌شده در وزارت ارتباطات تأکید کرد که فرآیند بازگشت دسترسی عمومی به اینترنت به‌صورت مرحله‌ای در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده، دسترسی کامل کاربران به شبکه اینترنت برقرار شود.

بر اساس این گزارش، در فاز نخست بازگشایی، اتصال عمومی و خدمات پایه اینترنت در اولویت قرار گرفته و برخی محدودیت‌ها به‌تدریج کاهش خواهد یافت.

همچنین یک منبع مطلع اعلام کرده است که تعدادی از سرویس‌ها و پیام‌رسان‌های بین‌المللی نیز در مراحل بعدی و مطابق برنامه زمان‌بندی بازگشایی شبکه، به تدریج در دسترس کاربران قرار می‌گیرند و در مرحله اول این فرآیند فعال نخواهند شد.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

۱۳ و ۱۴ تیر استان تهران و ۱۵ تیر کل کشور تعطیل است