معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت بهداشت سایبری کاربران، توصیههایی را برای پیشگیری از آسیبپذیری دستگاههای هوشمند پس از دورههای قطع یا محدودیت اینترنت مطرح کرد.
احسان چیتساز_معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی، نسبت به خطرات امنیتی دستگاههای آپدیت نشده پس از برقراری مجدد دسترسی به شبکه جهانی هشدار داد.
وی با مخاطب قرار دادن کاربران اعلام کرد: بعد از اتصال مجدد به اینترنت بینالملل، لطفاً قبل از هر استفاده عادی، ابتدا سیستمعامل، مرورگر، آنتیویروس، اپلیکیشنهای بانکی و ابزارهای امنیتی خود را بهروزرسانی کنید.
چیتساز در تشریح دلایل فنی این اقدام اظهار کرد: در دورههای قطعی یا محدودیت طولانیمدت اینترنت، بسیاری از وصلههای امنیتی (Security Patches)، گواهیهای SSL، پایگاههای تشخیص بدافزار و آپدیتهای حیاتی دریافت نمیشوند و این یعنی سطح آسیبپذیری دستگاهها بهشدت افزایش پیدا میکند.
وی اولین ساعات پس از بازگشت اینترنت را مهمترین زمان برای بازیابی بهداشت سایبری کاربران دانست و خاطرنشان کرد: مهاجمان معمولاً از همین پنجره زمانی برای سوءاستفاده از دستگاههای آپدیتنشده استفاده میکنند.
معاون وزیر ارتباطات در پایان با تاکید بر تقدم امنیت بر دسترسی، یادآور شد: اینترنت فقط اتصال نیست؛ امنیتِ اتصال، مهمتر از خودِ اتصال است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟