سیاسی
فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) حمله به بندرعباس را تایید کرد، اما آنرا نقض آتشبس ندانست.
به گزارش صبح ساحل به نقل از ایبیسینیوز، علیرغم برقراری آتش بس بین تهران و واشنگتن، فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) مدعی شد نیروهای آمریکایی مجموعهای از حملات را که «حملات دفاع از خود» توصیف شده، در جنوب ایران انجام دادهاند.
کاپیتان تیم هاوکینز سخنگوی سنتکام در بیانیهای مدعی شد: نیروهای آمریکایی امروز در جنوب ایران حملات دفاعی برای محافظت از نیروهای ما در برابر تهدیدهای ناشی از نیروهای ایرانی انجام دادند. اهداف شامل محلهای پرتاب موشک و قایقهای ایرانی بود که تلاش میکردند مینگذاری کنند.
این مقام آمریکایی گفت: فرماندهی مرکزی آمریکا در حال دفاع از نیروهای خود است و در عین حال به خاطر آتش بس، خویشتنداری به خرج می دهد!
به گفته هاوکینز، این حملات در منطقه بندرعباس انجام شده است؛ جایی که پایگاه اصلی نیروی دریایی ایران قرار دارد.
یک مقام آمریکایی نیز دامنه این حملات را بسیار محدود توصیف کرد.
این اولین بار نیست که آمریکا آتش بس با ایران را نقض می کند. واشنگتن دو بار در شرایط برقراری مذاکره با تهران، به خاک جمهوری اسلامی حمله و میز مذاکره را بمباران کرد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند