شهرستانها
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرلنگه گفت: عملیات برداشت محصول پیاز از سطح ۲۵ هکتار از مزارع شهرستان بندرلنگه با پیش بینی برای برداشت ۶۵۰ تن پیاز آغاز شده است .
به گزارش صبح ساحل، مالک اشتر بینا اظهار کرد: عملیات برداشت محصول پیاز از مزارع شهرستان بندرلنگه آغاز شده است که این عملیات در سطح ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان متمرکز است و تا اواسط خردادماه ادامه خواهد داشت.
اشتر بینا بیان کرد: ارقام کشت شده در این مزارع شامل ارقام باکیفیت «ریوبراوو» و «مینروا» است که در دو روستای «شناس» و «پدل» به زیر کشت رفتهاند.
وی افزود: در روستای شناس، ۵ هکتار به کشت پیاز اختصاص یافته است که با عملکرد ۱۰ تن در هکتار، پیشبینی میشود ۵۰ تن محصول از این اراضی برداشت شود.
وی همچنین ادامه داد: در روستای پدل، ۲۰ هکتار از اراضی به کشت این محصول اختصاص دارد که با پیشبینی عملکرد ۳۰ تن در هکتار، انتظار میرود حدود ۶۰۰ تن پیاز از این منطقه برداشت و به بازار عرضه شود.
بینا عنوان کرد: پیازهای تولیدی از این روستاها علاوه بر تأمین نیاز بازار برای مصارف تازهخوری، تهیه ترشی و قابلیت صادرات نیز برخوردار هستند.
مالک اشتر بینا، در حاشیه بازدید از این مزارع اظهار داشت: تلاش کشاورزان سختکوش ما در روستاهای شناس و پدل، نویدبخش محصولی باکیفیت در فصل جاری است.
بینا در پایان خاطرنشان کرد: برداشت پیاز با نظم کامل در حال انجام است و امیدواریم با همکاری کشاورزان عزیز و تسهیل فرآیند عرضه به بازار، شاهد کمترین ضایعات و بیشترین سودآوری برای زحمتکشان این عرصه باشیم.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند