05

تیر

1405


حوزه خلیج فارس

04 خرداد 1405 21:20 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، شبه‌نظامیان وابسته به ریاض، تحت نظارت افسران سعودی امروز دوشنبه، به پنج معدن طلا در استان حضرموت، واقع در شرق یمن یورش بردند.منابع یمنی خبر دادند این عناصر تجهیزات و ماشین‌آلات حفاری متعلق به امارات را مصادره کردند.شبه‌نظامیان وابسته به عربستان، این معادن را به بهانه غیرقانونی بودن و فعالیت بدون مجوز پلمب کردند.

تصاویر منتشر شده توسط فعالان شبکه‌های اجتماعی، نشان دهنده حجم عظیمی از سنگ طلای استخراج شده از این استان یمن را نشان می‌دهد.

امارات در طول سال‌های پس از اشغال جنوب و شرق یمن، عملیات اکتشاف و استخراج معادن، به ویژه طلا را افزایش داده بود و این سنگها برای استخراج طلا به ابوظبی منتقل می‌شد.عربستان با این اقدامات در پی خارج کردن بخشهایی یمن از اشغالگری امارات است تا بتوانند خودش بر آن مسلط شود.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

قطع ۴۸ ساعته آب شرب در سردشت و ۸ روستای بخش بشاگرد به دلیل شکستگی خط انتقال