سلامت
سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزمات پزشکی سازمان غذا و دارو، از نهایی شدن مراحل کدینگ کالاهای مصرفی و اتصال آنها به سامانه نسخه الکترونیک در آیندهای نزدیک خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، علی علیزاده، با بیان اهمیت رصد دقیق مصرف کالا در بالین بیمار، گفت: تا پایان خردادماه سال جاری، فرآیند کدینگ ۱۷۰۰ ایندکس اصلی کالا نهایی خواهد شد. این کدینگ پایه و اساس رصد هوشمند است که اجازه میدهد هر قلم تجهیزات پزشکی از زمان تولید یا واردات تا لحظه مصرف برای بیمار، به صورت دیجیتالی ردیابی شود.
وی در خصوص زمانبندی اجرای طرح اتصال به نسخه الکترونیک، اظهار داشت: طبق برنامهریزیها، تا پایان شهریور ۱۴۰۵ بیش از ۳۵۰ هزار قلم تجهیزات مصرفی به سامانه نسخه الکترونیک متصل میشوند. با این اقدام، مصرف هر واحد تجهیزات پزشکی مستقیماً به کد ملی بیمار متصل شده و در پرونده سلامت الکترونیک او ثبت میگردد.
علیزاده از بین بردن قاچاق معکوس و کمبودهای کاذب را از مزایای اصلی این طرح برشمرد و افزود: وقتی مصرف کالا در لحظه رصد شود، دیگر امکان خروج غیرقانونی تجهیزات از شبکه توزیع وجود نخواهد داشت. همچنین سازمان غذا و دارو میتواند با تحلیل دادههای سامانه، پیش از بروز هرگونه کمبود در بیمارستانها، نسبت به تأمین مجدد کالا اقدام کند.
وی با اشاره به نقش بیمهها در این طرح تصریح کرد: اتصال به نسخه الکترونیک، فرآیند پرداخت مطالبات بیمارستانها توسط بیمهها را نیز شفاف و سریع میکند؛ چرا که اسناد مثبته به صورت سیستمی تولید شده و احتمال بروز خطای انسانی یا فاکتورسازی به حداقل میرسد.
تاکید کرد: هوشمندسازی زنجیره مصرف، یکی از بزرگترین پروژههای تحولی سازمان غذا و دارو است که منجر به توزیع عادلانه ملزومات پزشکی و صیانت از منابع ارزی و ریالی کشور خواهد شد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند