05

تیر

1405


حوزه خلیج فارس

02 خرداد 1405 18:08 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با «طحنون بن زاید آل نهیان» معاون حاکم ابوظبی و مشاور امنیت ملی امارات تلفنی گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی به بررسی روابط و همکاری دو کشور، راهکارهای حمایت و تقویت این روابط و تلاش‌های میانجی‌گرایانه پاکستان بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

در این تماس تلفنی همچنین هماهنگی تلاش‌ها برای حمایت از میانجی‌گری برای کاهش تنش‌ها با هدف کمک به تقویت امنیت و ثبات منطقه بررسی شد.

وزیر خارجه قطر بر اهمیت حمایت از تلاش‌های میانجی‌گرایانه جاری جهت دستیابی به توافق صلح پایدار تأکید کرد.

وزیر خارجه قطر امروز همچنین در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد تلاش برای ایجاد صلح و تقویت ثبات در منطقه رایزنی کرد.

آل ثانی در این گفت وگو تاکید کرد که کشورش از تلاش ها برای رسیدن به توافق فراگیر و پایان بحران، حمایت کامل می کند.

محمد بن عبدالرحمن افزود که حمایت تمام طرف ها از تلاش ها برای تحقق صلح پایدار امری ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت آزادی دریانوردی ادعا کرد بستن تنگه هرمز منجر به عمیق تر شدن بحران می شود.

دیدگاه ها (0)
img
خـبر فوری:

برای سوخت‌گیری پول نقد همراه داشته باشید